Lille meg -<3 Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hei alle sammen..... Dette er mitt 4 svagnerskap, jeg har tatt bringebærkapsler i fra 3 mnd, økt dosene også ettersom fødsel nærmet seg... De forrige fødslene mine var raske, livmoren trakk seg rastk sammen og jeg hadde mye melk..Ikke klippt,revnet eller sydd...Ikke gått over termin dato, heller født litt før. Har en haug av venninner som har brukt de, det merkligerer at alle de har hatt raske fødsler, livmoren trakk seg raskt sammen og mye melk. Ikke en eneste en har hatt en spontan abort............. Detter er en urt som er blitt brukt av indianere i flere hundre år i forbindelse med å lette svangerskap og fødsel. En som jobbet i en helsekost fortalte at mannen hennes som var lege hadde vært i en kongress der denne urten hadde vært tatt opp som ett hjelpemiddel til gravide. De hadde bare posetivt å si om den... Men vil legge til, at det er viktig at en kun bruker dette hvis en er fullstendig trygg på det selv............ Hilsen en trofast bruker av bringebærkapsler under svangerskap....
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Tok bringebærkapsler i forrrige svangerskap og fødselen gikk raskt og var veldig fin Kun to smårifter. Livmoren trakk seg veldig fort sammen og melka kom fort. Har tenkt å ta dem nå også, men husker ikke fra hvilken uke det anbefales? Er det siste 3 mnd?
The Bad Gal Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Tok ikke slikt(eller noe annet) sist gang, men hadde en kjapp og grei fødsel likevel da. Vet du om de anbefales til gravide som risikerer veldig rask fødsel (evt. styrtfødsel) også? Er 35 fullgåtte uker nå, er det for sent å begynne å ta de? Min eneste motivasjon er håpet om å føde litt tidligere, så det er kanskje bortkastet? Blir virkelig syk når jeg er gravid, og føler jeg er på grensen til hva jeg klarer nå, så å føde et par uker før termin hadde virkelig vært en velsignelse, hehe:-) Ønsker å tro godt om de kapslene, men er litt skeptiker på sånt, jeg.
Lille meg -<3 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har født før termin m alle tre, fødsel tid ,nr 1 tok 5 timer tilsammen, nr 2 tok 3 timer tilsammen og nr 3 tok 2 timer tilsammen. Ingen rifter , bare raske fødsler... Min siste venninne som tok den rakk så vidt innom sykehuset før barnet kom, ingen rifter.... Alldri forsent å begynne å ta de, ofte da kjenner man ekstra kynnere, og det er jo ett godt tegn... Jeg har tatt de fra 12 uke, jeg tar de fremdeles. Er nå 28 uker på vei... Min mor har drevet med urter i hele mitt liv, og på anbefaling fra hun og en natur terpaut har jeg gjort det. Har også økt dosene med dobbelte av pakkningen de siste mnd... Jeg bruker Natures Sunshine sine Red Raspberry. Men igjen, gjør det dere føler dere trygge på, lykke til.....
Mjølkekua Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Jeg tenkte å ta dem sist svangerskap, men siden jeg hadde høyt blodtrykk fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte ta dem. Bare en liten "warning". Når vi først er inne på tråden vil jeg imidlertid anbefale akupunktur, både modningsakupunktur og annen akupunktur mot svangerskapsplager eller for å hjelpe å bli gravid..
Mina™ Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Jeg plukka bringebærblader å trakk te av dem i det forrige svangerskapet i di 2/3 siste mnd å fødselen min gikk kjempe fint. Fikk bare et pyntesting. Har tenk å gjøre dette denne gangen også Helt gratis å effektivt!!
rødt&blått Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Jaja, fint de har funket for noen, eller tilfeldig!?? Jeg tok også disse sist, og om det skyldes disse eller ikke, så gikk jeg 13 dager over, måtte settes igang og fødselen stanset opp tilslutt etter 5 timer. Så hastesnitt var sluttresultatet! For å si det sånn; gidder ikke bruke penger på sånt flere ganger! Ikke pessimist, men realist!
Lille meg -<3 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2009 Av mine 15 venninner jeg kan navnet på, og de har igjen videre formidlet disse bringebærkapslene, er det en som hadde samme fødsel løp som deg. Da tror jeg nok det hadde endt sånn som det gjorde med deg uansett. Men hva med livmoren din? trakk den seg raskt sammen? og melka di??? Det er faktisk gjort forskning på disse... Noen forsknings resultater står på kjerring råd sidene. Så bare tilfeldigheter er det ikke, da hadde ikke alle mine venninner hatt samme resultater som meg, da ville sprikene vært større... Men husk ordtaket, alldri en regel uten unntak. Alle reagerer ikke likt på verken medisiner eller urter. Godt det er valgfritt.. Hilsen en realist... Lykke til....
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 jeg tror det er veldig tilfeldig.. jeg tok bringebærkapsler til den store gullmedaljen og jeg kan ikke si at det virket noe særlig.. min fødsel ble ikke kort.. 32 timer.. livmoren trakk seg ikke spesielt fort sammen.. jeg revnet mye .. så om jeg gidder å ta det denne gangen også tror jeg ikke..
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Eg tok og bringebærkapsler sist svangerskap og livmoren trakk seg ikke sammen selv og mistet 1.5 liter blod..jeg revnet og melka kom sent 6 t fødsel. Første svangerskap tok jeg dem ikke da gikk fødselen greit 8 t fødsel fra alt startet med rier hjemme,jeg revnet litt,fikk masse melk og måtte bruke ammeinnlegg fra 7 mnd og livmoren trakk seg fort sammen.. På meg er det motsatt virkning.
Bumblebeee Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 Skal man ikke ta dem ved høyt blodtrykk altså? Jeg har hypertensjon, begynte med disse kapslene de siste uke før fødsel forrige gang, og blodtrykket ble skyhøyt. Vet ikke om det var tilfeldig da. Kanskje høre med jordmor neste gang
velsignet med to Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Jeg tok også bringebærkapser forrige svangerskap, meget påpasselig med å huske dem Var i fødsel i 37,5 timer. Livmor trakk seg rimelig raskt sammen igjen da. Men melka lot vente på seg, nesten fem dager tok det før det satte skikkelig igang. Tror ikke jeg kommer til å ta bringebærkapsler denne gangen, iallefall ikke ha like stor tiltro til dem.
Lille meg -<3 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. desember 2009 Hvis alle hadde hatt kun posetive erfaringer med bringebærkapslene så hadde garantert alle leger anbefalt den. Ingen reagerer heller ikke likt på medisiner, noe som funker for en funker ikke for andre..... Men for mange har den en god virknning.............. TIlfeldig tror jeg ikke, da hadde flere av mine venninner ikke hatt noen effekt, og husk alle mine venninner har anbefalt den til sine venninnner igen, jeg har bare hatt posetive tilbakemeldinger.............. Men godt vi er forskjellige, og at noe virker for noen ,men ikke alle... Sånn er det vel med det meste i livet??????????? Lykke til alle sammen....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 kansje jeg skal prøve det dette svangeskape, hadde en rask fødsel, men melken kom aldri skikkelig igang.. men når skal man begynne å ta det da?
Lille meg -<3 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2009 På Natures Sunshine sine bringebærkapsler står det bak 2 stk X 3 ganger daglig... Start forsiktig og se hvordan du føler deg, øk deretter.... Lykke til
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 10. desember 2009 #16 Skrevet 10. desember 2009 Te av bringebærblader skal virke forebyggende mot revner i skjeden under fødselen. Denne teen kan drikkes i anbefalt mengde i forhold til det som står på pakken, men skal ikke drikkes før fra uke 35 og utover da det kan sette igang fødselen før tiden. ville bare vise det jeg fant
Mjølkekua Skrevet 11. desember 2009 #17 Skrevet 11. desember 2009 Det fikk jeg beskjed om av jm og i helsekost... Vet ikke hvordan bt reagerer personlig siden jeg aldri tok dem, men jeg ville ikke tatt noen "sjanser" :-)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. desember 2009 #18 Skrevet 11. desember 2009 Jeg drakk bringebærblad-te forrige gang og hadde en rask fødsel, 2 timer fra ankomst sykehuset, måtte klippes da de ville ha henne ut enda raskere, og hadde godt med melk. Alle kalte den for fløte da snuppa så ut som en schvæær bolle ved tre mnds kontollen..hehe.. Er dette bare morsmelk, altså, spurte helsesøster vantro..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå