Gå til innhold

Gode resultater med BRINGEBÆRKAPSLER dere ..........!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.....

Dette er mitt 4 svagnerskap, jeg har tatt bringebærkapsler i fra 3 mnd, økt dosene også ettersom fødsel nærmet seg...

De forrige fødslene mine var raske, livmoren trakk seg rastk sammen og jeg hadde mye melk..Ikke klippt,revnet eller sydd...Ikke gått over termin dato, heller født litt før.

Har en haug av venninner som har brukt de, det merkligerer at alle de har hatt raske fødsler, livmoren trakk seg raskt sammen og mye melk.

Ikke en eneste en har hatt en spontan abort.............

Detter er en urt som er blitt brukt av indianere i flere hundre år i forbindelse med å lette svangerskap og fødsel.

En som jobbet i en helsekost fortalte at mannen hennes som var lege hadde vært i en kongress der denne urten hadde vært tatt opp som ett hjelpemiddel til gravide. De hadde bare posetivt å si om den...

Men vil legge til, at det er viktig at en kun bruker dette hvis en er fullstendig trygg på det selv............

Hilsen en trofast bruker av bringebærkapsler under svangerskap....

.....

TET

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det :)

Jeg er veldig spent selv. Brukte det ikke forrige gang, men har nå tatt det fra uke 34 (full dose) Men du mener man kan ta det fra 12 uker altså...? Hvor mye tar du da? Trodde ikke det var anbefalt å ta de før på slutten jeg... Vet du noe mer om det?

Skrevet

Alle mine venninner og jeg har tatt de fra 12 uke, nå er vi oppe i over 15 venninner.

Ingen spontanaborter, vi har t.o.m økt dosene etter som mnd i svagerskapet skred fra.

Siste mnd vært oppe i det dobbelte...

Jeg er 28 uker på vei nå og tar 6 pr dag og har planer om å øke til 8 pr dag i disse dager...

Har lagt merke til at flere som sier at de mener det kun er anbefalt å ta de på slutten av svangerksapet, men det må da være lurt å smøre livmoren så tidlig som mulig. Det er jo den som skal dirve babyen ut med rier....

Disse urtene er blitt brukt i århundre av folk, tror ikke de kun brukte de på slutten, da di er kjent for å lette graviditet og fødsel og tiden etter..

Men understreker igjen, gjør det en er trygg på selv, det synes jeg er viktig....

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg gjør absolutt bare det jeg føler meg trygg på selv, men det er greit å høre erfaringer fra andre. Jeg vet svært lite om disse kapslene, annet enn at de skal være godt utprøvd i århundrer...

Det høres jo logisk ut som du sier å begynne å ta de tidlig, men samtidig så kjenner jeg for lite til virkningen av de til at jeg egentlig kan ta noe standpunkt...

Ser i en annen tråd at du bruker Nature's Sunshine sine. Disse bruker jeg også. Men det blir da inmari dyrt i lengden? Kjøper du de i vanlig helsekostbutikk (200,- for 100 kapsler) eller har du funnet de billigere noe sted? :)

Skrevet

Veldig flott innlegg, TET - kjekt å lese om dine erfaringer!

Jeg venter nå nr 3 og har aldri prøvd disse kapslene. Tror du det har noe effekt om jeg begynner i dag? Har 21 dager igjen til termin.. Har tenkt på bringebærkapsler og å smøre med jordnøttolje, men har av en eller annen grunn ikke kommet meg til apoteket enda. Kanskje jeg skal ta en tur i dag ?

Skrevet

smøre jordnøttolje hvor??

Skrevet

Ehh...oppi høna vel?? ;-)

Er mange som bruker denne olja, smører den i åpningen og tøyer forsiktig. Skal visst forebygge revning og skape bedre tøyelighet. Ikke vet jeg om det funker, har aldri prøvd det...

Skrevet
:) hehe.. Aldri prøvd jeg heller. :)
Skrevet

Jeg har vært heldig å ha en mor som har solgt disse kapslene, fått hennes rabatt før....

Men hitil har jeg kjøpt de uten, da hun bare får kjøpt til seg selv nå. (Hun har sluttet å selge)

Men synes absolutt de er verdt sine penger alikevel....

Jeg har så god erfaring med disse , at jeg synes raskere fødsel, livmor som trekker seg raskt tilbake og masse melk er verdt pengene!!!!

På sykehuset har de faktisk ikke trodd at det har vært mulig at livmoren har trukket seg sammen så raskt.....

Alldri forsent å begynne med bringebærkapsler, men mulig at effekten ikke blir så stor som ved å begynne før. Men noe virkning vil det ha.

Jordnøtt olje er fantastisk, smør mage, pupper og nedentil.

Har kun ett lite strekkmerke under navlen, så vidt synlig, smurt meg i alle mine 4 svagnerskap m jordnøtt olje fra apoteket.

. Nedetil har jeg også smurt, jordmoren synes det var så utrolig bra å bruke å tøye åpningen med under fødsel at hun sa at dette må du anbefale til alle dine venninner.....

Så lykke til alle gravide....skader ikke å prøve !!!!!!!!!!!!:-)

Skrevet

Også god opplevelse her. Kan jo aldri vite om det var kapslene, men satser på de denne gangen også. Gikk fra 0-8 cm på en time sist, og det var ikke for vonde smerter. Mye melk etterpå....men har det noe med kapslene å gjøre? I så fall er det jo enda flere gode ting!

Skrevet

Kapselene skal også påvirke melke mengden.

Jeg har hatt masser av melk også før barna er født....

Da snakker jeg ikke bare om råmelk....

Fikk t.o.m beskjed om å gi masse melk for å skylle gjennnom systemet til min ene gutt som hadde gulsott.

Melka rant fra dag 1.....

Godt det er fler med gode resultater, lykke til....

Skrevet

Skriver under på at bringebærbladkapsler har gode effekter! Jeg fødte en uke før termin sist, og livmoren min trakk seg også fort sammen igjen. Men jeg fikk den gang streng beskjed av jordmor om ikke å begynne før i uke 36, pga av økt fare for kynnere og for tidlige rier (jeg merket klar økning i kynnere da jeg begynte, men kan legge til at jeg hadde vært veldig plaget med dette tidlig). Dette var en erfaren jordmor som hadde god erfaring med dette, men altså sent i sv.skapet.

Jeg har kjøpt inn kapslene nå også, men vet ikke om jeg våger begynne før den siste mnd jeg? Er jo redd for å føde for tidlig ol..

Samtidig virker det jo logisk og positivt det du skriver TET, og hvem vil ikke ha både raske og effektive fødsler samt mye melk :) Men har du eller noen venninner hatt økt kynneraktivitet? Siden jeg har vært mye plaget med dette både sist gang og nå vet jeg ikke om jeg tør begynne tidligere jeg.. selv om det jo frister når man leser dine gode erfaringer:)

Skrevet

jeg brukte også de, men på meg hadde det ingen effekt. fødte 10 dager før termin, brukte vannvittig lang tid, og revnet baktil i grad 2 :S

så blir ikke kapsler på meg denne gangen, i mine øyne re det kun bortkastet =)

Skrevet

Ja masse kynne aktivitet har vi alle hatt, ingen har født for tidlig, annet enn 2 til 3 uker før termin....men det er jo ikke for "tidlig".....

Kynnere er tegn på at livmoren fungerer og jobber bra...

Han som jeg faktisk fødte kun 2 dg før termin, var han jeg hadde sterkets kynnere med......

Jeg begynte da også med bringebærkapsler i uke 12..

Men igjen, ikke gjør noe dere selv ikke er trygge på...

Lykke til

Skrevet

Det anbefales seriøst å vente til slutten av svangerskapet. Jeg fikk ikke kjøpe de engang før jeg var minst 30 uker på vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...