Gå til innhold

nav? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har fått tilretteleggingsskjema av lege og vært nede på jobben med den,og de kan ikke tilrettelegge,så jeg skal få svangerskapspenger..ringte til nav og spurte hva de trenger av papirer,men dama VISSTE IKKE?! og skulle ringe opp igjen innen en uke....hallo?

av erfaring så vet jeg at nav bruker kjempelang tid på alt,så vil få i gang prossessen...

vet noen av dere hva jeg skal levere på nav, bortsett fra det skjemaet med underskrift av lege og arbeidsgiver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege/jordmor og din arbeidsgiver skal fylle ut skjemaet. Så skal din arbeidsgiver fylle ut og sende inn inntekts- og skatteopplysningsskjema.

Forøvrig synes jeg ikke NAV er så ille i dette tilfellet. Husk at de som jobber på NAV lokalt skal kunne svare på spørsmål om inntil 45 ulike ytelser. Da må det være lov å si at man ikke vet og at man skal sjekke opp og ringe tilbake. Og at de har en uke på seg er heller ikke urimelig, det er mange som ringer og skal ha svar på ting.

Skrevet

Arb. giver må fylle ut samme skjema som de fyller ut ved sykmelding. Jeg leverte dette skjemaet og tilretteleggings skjemaet til nav, sammen med et skjema du får på NAV for å fylle inn kontonummer.

Det er ikke så mange på NAV som vet så mye om dette ennå, er en ganske ny ordning. NAV lokalt sender dette videre til NAV forvaltning. Tok ca tre uker før pengene var inn på konto fra NAV for min del. Viktig at arb.giver fyller ut inntekten din pr måned på "sykemeldings skjemaet"

Regner med at legen din skrev på skjemaet at du trenger tilrettelegging og skrev under på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...