Gå til innhold

Angrepiller dagligdags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først skulle de være bare hos legen, så ble de reseptfrie og kunne kjøpes i dagligvarebutikkene, nå er det jammen meg forslag om å dele dem ut på skolene!

Ikke bare dreier det seg om en tidlig abort (dersom pillen virker), men det er også en kraftig hormondose for jenta som tar den. Jeg har lest flere innlegg i nettforum som tyder på at mange undervurderer denne hormondosen, og tror at de kan ta angrepiller så ofte som de vil. Noe som fører til skremmende resultater. Mange forstår ikke at det er stor forskjell på prevensjon og nødprevensjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tidlig abort er det ikke!

og det er hvertfall ikke værre at unge jenter kan hente angrepille på helsestajson og få snakke med en helsesøster samtidig, enn å kjøpe dem reseptfritt på apotek!

Når det er sagt så fikk vi gratis angrepille hos helsesøster når jeg gikk på gymnaset (6 år siden) så jeg trodde det hadde vært sån lenge....

Skrevet

Hmmm.. På en måte syns jeg det er bra at det blir lettere tilgjengelig, og at man da får det av en helsesøster. Som kan forklare bruk, og at man ikke skal ta dem for ofte. Er jo mange som får tak i det uansett på apoteket, men da uten helsesøsters hjelp.

Det er ikke akkurat tidlig abort, de hindre kun at egg fester seg, på samme måte som ppille. Men det er selvsagt en hel annen hormondose, som kan føre til leverproblemer og andre ting om man tar det for mye.

Og kanskje det da kan bli mer opplyst på forskjellene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...