plastblomst♀♂♂ Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Svigerfaren min og samboeren hans passer ungene sjelden. De bor 5 minutter unna. Svigerfar er veldig interessert og er ofte innom, og han har ofte eldstemann med seg ut en tur i et par timer de helgene mannen min jobber. Men de har ungene sjelden hos seg, og har ikke hatt de på overnatting siden august. Da passet de dem mens jeg og mannen min var på helgetur uten barn. Men når de ser ungene sier de til eldste at de har savnet henne, snakker om noe de skal gjøre snart, f.eks at de skal hente henne i barnehagen eller lignende. Men de gjør det aldri. Eldste virker helt uinteressert når de prater om sånn, for hun vet jo at det bare er tomme løfter. Jeg er nok litt irritert fordi de aldri tilbyr seg å ha dem på overnatting eller en kveld, evt bare en av ungene. Svigerfar kan ikke være alene om det, da må samboeren også være med. Og det er hun som mest snakker om at hun savner de når det er lenge siden sist. Jeg er så lei at tomt prat, og lengter etter å kunne dra ut og finne på noe med bare mannen min.... Isteden for at de hjelper oss blir alt mer tungvindt og masete på en måte. Svigerfar er også veldig masete på mannen min. I mannen min sine friperioder (han jobber borte 14 dager, og er hjemme 14 dager) kan han ringe mannen min 4-5 ganger hver dag. Mannen min er veldig tålmodig, men jeg merker han blir mer og mer irritert over dette. Dette har irritert med i en stund nå. Noen med råd eller synspunkter?
Rampongi Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Skjønner deg jeg, men kanskje svigerfar trenger en puff, kan du ikke be dem om å ta ungene eller en av dem en helg igjen da, eller en natt. Kan legge det frem som om at ungene selv har ytret ønske om det, om du synes det er ekkelt å spørre.
erteposen + 4 Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Vi har fire barn og all familie bor langt unna, og for meg virker det av og til som dere med besteforeldre nære forventer litt mye. Det jeg nok hadde sagt ifra om var det å love et barn noe som ikke blir holdt - og det hadde jeg nok sagt ifra om. De blir så skuffa osv. Ellers så hadde jeg nok skaffa meg en annen barnevakt slik en ikke blir avhengig av familie for å få komme ut sammen med mannen sin. "Masingen" på mannen din er det nok bare han som kan sette en stopper for t.d. ikke ta telefonen eller si at det ikke passer.
mer enn bare mor Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 prøv å ikke irritere deg over det. Ville gitt beskjed ang. det med tomme løfter hvis det skjer ofte- og det vil nok besteforeldrene dine skjønne. Men å irritere deg hjelper ikke, og jeg synes heller ikke at du har noe grunn til det heller (med unntak om de tomme løftene). Har du spurt dem om å være barnevakt? hvis de sier nei, så vil de ikke - og det er da heller ikke deres "plikt" å være barnevakt selv om de er besteforeldre. Da får du prøve å skaffe deg en annen barnevakt hvis det er mulig. Mine foreldre bor også 5 min unna, men vil ikke passe. Jeg synes det er dumt innimellom, men det er deres valg (og deres tap slik jeg ser det). heldigvis har vi svigerforeldre som bor 40 min unna, og de kommer gladelig og passer- og de tilbyr seg også. Ang, masingen på mannen din så er det han som bør ta det opp og gi beskjed om det.
mamman til to gutter Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Det kan hende de venter på at dere skal spørre om de kan passe barna en spesiell dag. Her er det sjeldent besteforeldrene spør direkte om de kan hente i barnehagen, ha sønnen vår på overnatting el, men de er alle sammen veldig klare på at hvis vi har behov for pass, så er det bare å spørre. De gangene vi spør, så er det aldri noe problem, de sier alltid ja (hvis ikke de allerede har andre planer selvfølgelig). Hva med å spørre svigerfar direkte om han kan hente i barnehagen "den dagen"? Kanskje han da svarer ja og gjør det med glede, kanskje er det akkurat det han går og venter på.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Pappa har aldri passet snuppa, men så har hun ikke vært uten bleie så veldig mange måneder.. Svigerfar har heller aldri passet snuppa, litt av samme grunn.. ikke noe bleieskiftarbeidere da vi var små, og heller ikke nå.. hehe.. Mamma og svigermor har passet mange ganger, men jeg må alltid spørre, og da skal jeg/vi jo alltid noe selv. Min mor bor 45min unna, men svigermor bor vegg i vegg. Hun er vel den som "klager" mest hvis det er lenge siden hun har sett snuppa. Hun sier ofte at vi bare må gi beskjed om vi skal noe, så kan hun sitte barnevakt. Jeg savner jo litt at hun selv tar initiativ til å ha henne, uavhengig om jeg/vi skal noe.. at hun tar henne med ut på tur f.eks.. Istede kommer hun løpende ut HVER gang snuppa og jeg er utenfor, det er litt plagsomt - at vi aldri får være litt alene når vi er ute.. Men skal ikke klage. Er veldig heldig som har mange som kan sitte barnevakt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå