Gå til innhold

Bærer dere inn ved selv fremdeles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bært inn en kasse eller to med ved hver dag. Det er tungt, men har ikke tenkt noe mer over det egentlig. I går gikk det plutselig opp for meg at dette er faktisk kjempeslitsomt. Satt kassa på vekta for morroskyld, og det veier jo 15 kilo! Ikke rart jeg er gåen i rygg og bekken etterpå.... Mannen min har ryggproblemer, så har ikke lyst til å "dytte det over" på han heller, men lurer på om jeg må kaste inn håndkledet her. Eller biter dere bare tenna sammen?

Er forresten i uke 33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør, men jeg håper inderlig jeg slipper når jeg er i uke 33! Pass på rygg og bekken, du - er det noen andre som kan ta inn ved for dere?

Skrevet

Har også mann med dårlig rygg. Jeg gjør alt som normalt egentlig. Uke 31. Bærer ved, måker snø, løfter det som må løftes. Tar jeg i mye og over litt lengre tid, så kan jeg kjenne ubehag nederst i magen. Da gir jeg meg. Måtte gi meg da jeg skulle hjelpe til å bære ut vaskemaskina som veier 81 kg... Jeg er sterk og godt trent, så i utgangspunktet ikke noe problem å bære tungt, men prøver å lytte til kroppen. De av oss som er sterke tåler nok også litt mer under graviditetene. Tror det viktigste er å være ærlig med seg selv og lytte til kroppen og ta det litt med ro når kroppen sier fra.

Skrevet

Jeg løfter guttungen på 18 kg, bærer han på 12 kg, bærer ved, måker snø når den kommer. Det er ikke farlig så lenge du gjør det jevnlig. Da er kroppen din vant til å løfte tungt.

Kan du ikke ta litt mindre ved i kassa og heller ta to turer? Eller ta det i to poser, så slipper du ekstra vekta fra kassa? Og pass på at du løfter riktig.

Jeg vasker og støvsuger og gjør som normalt. Men går jevnlig til akupunktur for å døyve smertene. Det hjelper masse! Gikk til fyso med nummer to, men akupunktur har hjulpet mere når jeg har brukt det med nummer 3 og nå. Med 3 barn og en mann som jobber mye, må jeg bare klare meg selv:) Lytt til kroppen og hvil når du kan:)

Skrevet

Jeg setter vedkurven ved skoa til mannen min når jeg legger meg, og når jeg våkner, så står vedkurven fylt ved ovnen. Men jeg gjør alt annet i huset, så akkurat veden får han ta;)

Skrevet

Har akkurat hentet inn ved:) men tar ikke full kurv, henter heller en gang til senere på dagen. Mannen er på jobb, og glemmer ofte å fylle på...

Skrevet

Her er det mannen som henter ved. Han står ved siden av vedkurven og skuler mot den om kvelden - akkurat som for å måle om jeg har nok ved til dagen derpå. ;p Og bestemmer han seg for at jeg ikke har det henter han inn mer.

Har forsøkt å ta inn en sekk i ny og ne selv (for jeg er da faktisk kapabel til å gjøre det selv også), men da blir det kjeft å få ja! Dette er tydeligvis ikke min jobb. Han kommer stormende til for å hjelpe uansett hva jeg forsøker å løfte.. Han er nå så ufattelig omsorgsfull også (og jeg er sta og vil klare selv! ;p).. Føler meg jo helt invalid innimellom. Sliter ganske mye med bekkenløsning og skiveutglidning da, men LITT slit går bra.. ;p

Skrevet

Jeg bruker stable ved i vedpose, så bærer mannen inn. Han er trailersjåfør, så han kan være noen dager borte i slengen, da må jeg hente litt ved, men passe på så posen ikke er altfor tung. Føler det er bedre å fylle den halvfull, å heller gå 2 ganger.

Skrevet

Jeg henter selv hvis jeg bare skal ha litt, men som regel har mannen fylt opp vedkurven og tent opp i ovnen til vi står opp:-)

Skrevet

Ja jeg bærer ved fremdeles. Jeg er i uke 29 nå.

Samboeren min skal oppereres et par dager før jul og han kan da ikke løfte noen ting på 6 uker!! Kan ikke si jeg gleder meg til slutten av den 6 ukers perioden nei... da er jo jeg høygravid!

Skrevet

hei:) Jeg må også måttet bære ved selv hvis ikke gubben er hjemme.. Jeg har veden i kjelleren, så må i tillegg til å bære tungt gå trapp opp igjen.. Dette er ikke behagelig.. jeg har 9uker igjen nå, og sliter veldig med bekkenløsning.. så hvis ikke gubben har hugset å hente ved til meg kvelden før, blir det ikke noen fyring i huset før han kommer hjem igjen.. Stortsett er veden på plass:) Ikke press deg selv til å ta den veden hvis du kan unngå.. Blir bare værre..

Skrevet

Jeg bærer inn veden selv. Har en vedpose som jeg fyller opp og det blir ikke tyngre enn et fullt handlenett.

Men det er jo ikke så kaldt her at jeg fyrer hver dag heller da heldigvis! :-) Fint på sunnmøre akkurat nå!

Det jeg ikke gjør er snømåking, siden det blir korte støtbevegelser på en måte. Og så går jeg heller ikke ned i bakken og strør når det er glatt, for jeg er redd for å falle. Akkurat der er mannen litt treg, så da det var "istid" etter det forrige snøfallet, så var det noen dager jeg ikke kom meg ut med annet enn bil... :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...