=0)attpåklatt en gogutt(O= Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Innsett noe di siste dagene.Jeg,eller vi er vell rett,samler og tar vare på alt for mye...Alt jeg har fått av besteforeldre,foreldre og andre blir bevart.Tilogmed steinsamlinger til ungene...jepp,gråstein... Nå sliter vi med å finne plass til alt vi vil ha..Har gravd frem et helt rom,men fylt en bod,hehe.Å hvor i huleste skal man da gjøre av det som ikke kom inn på boden? Må vi bygge på tro?? Nå syns jeg vi har kasta masse,og etter 3 sortering så er det enda enormt igjen..Er jeg alene om å værne om det minste ting? Føler alt betyr noe for meg..Så er vanskelig å bare kvitte seg med det. Mamma kommer til Jul,så dette måtte gjøres.Men nå ser jeg at juleforberedelser kan gå i vasken,og jeg har enda ikke starta julegavekjøp.. Tradisjonen tro,jeg er ikke i rute =D Jul blir det,om en litt trist en.Første Jul uten hyggelig samtale på telefon med stefar.Å mamma her..Men for hennes del skal vi gjøre det vi kan for at alt går på et vis for henne. Så kommer ting ungene og vi skal på løpende på en snor om dagene.Så egentlig ser jeg for meg at dette blir enormt stressende for å greie bli ferdig her.Men gullerota for å gå på er ryddig og pent rom,mamma i hus,og tanken på at jeg garantert blir ferdig.Man pleier jo alltid det ;O) Men et godt råd til dere,IKKE samle på alt mulig.....sukkh
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 KAST KAST KAST! Eller heller; GI BORT GI BORT GI BORT:)) Jeg er blitt ganske rå på det....selv om det er mye igjen. Men klær og sko gås gjennom mange ganger i året og jeg gir bort sekkevis til de som trenger det bedre. Og et tips er å gi til type Varmestuer etc. Der er de kjempeglade for alt de får, bare det er rent og helt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Her samler vi ikke på stort.... Vi kaster eller gir bort og det er så deilig. Tidligere var jeg nok som et lite hamster:-) Men etterhvert har jeg fortstått at vi får ikke noe med oss når den dagen kommer, og da skal barna mine få slippe å rydde mer enn de må:-) He he, neida, det har vel heller med å gjøre at jeg har så mange minner i hodet mitt, så jeg trenger ikke "bevis" for alt jeg har gjort. Som et visittkort fra en pub i Tyrkia eller andre ubrukelig ting. Til barna har jeg laget et perm til hver, der tar jeg vare på de fineste tegningene, resten går med hard hånd i søpla. Jeg trenger ikke 10 000 tengninger for å vite at de tengner fint:-) Så har de hver sin kasse hvor andre fine ting de lager ender opp, den er ikke større enn at de kan oppbevare den under sengen sin. Nå skal vi snart ta en ny runde i boden, og da skal det som har stått der siden vi flyttet inn for to år siden ( og som ikke er brukt på de to årene) kastes:-) Gleder meg.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Jeg og har samlet en stund nå og da blir jeg stresset, tror på at et ryddig hus gir rolig sinn (til en viss grad da;) Jeg skal starte kasting hver uke fremover nå, naboen er nemlig flyttet og nye flytter ikke inn før i april, så da skal jeg frekt og freidig benytte meg av henne søppeltømming (hun har plassen ved siden av oss asså Da får jeg kastet en del og resten må vi kjøre på fyllinga. Det blir nok en spesiell jul hvis det er første etter at stefar gikk bort ? Heldige mamman din som har deg nå :-)
Gummelillan Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Henger meg på de andre her og roper halleluja for ryddesjauer! Elsker å rydde og systematisere. Så her kaster vi i vilden sky - og tar kun vare på det aller, aller mest nødvendige. Ungene er ikke alltid enig med mammaen, men sender de ut mens jeg rydder og så lenge de ser at jeg ikke kaster ting (gir selvsagt til frelsesarmeen det som er bra) så er ting ute av øye - ute av sinn ;-)
Ronja65 Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har også en tendens til å spare på ting..Har heldigvis en mann som er flink å kaste, så jeg tror mye "bare blir borte" uten at jeg merker det. Men... jeg er faktisk ganske flink til å gi bort barneting/barnetøy etter ungerne.... Mine foreldrer sparer på alt mulig og har et stort hus som er overfylt med gammelt skit.... Huff og huff. Det er sikkert der jeg har det i fra:-)
mayaj72 Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 jeg kjenner meg litt igjen kan du si det er vel ganske mange av oss, vi vil gjerne spare på alt fra barna våre, for det er jo minner med alt, men det blir mye til slutt, jeg har gitt bort mye til uff kontainere, både leker og klær, og da er det godt å vite at det kommer til å bli godt motatt. så det er bare begynne når det hoper seg opp:)
Nory Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har laget meg en minneeske, og det som ikke får plass der, går i søpla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå