Gå til innhold

hvordan regner dem ut hva du får i sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar. Har hatt variable utbetalinger men alltid over 6000.. Regnskapsbyrået til jobben min regnet ut at jeg tjente i gjennomsnitt 2300 i uka.

Nav skylder meg sykepenger for 8 uker og jeg har fått utbetalt 6980 for 2mnd... jeg forventet mer...

2300*8 = 18400 minus 36 % i skatt

da skal det bli rundt 11776

(tidlig på morningen for hoderegning hehe)

Jeg trenger sårt disse pengene og med 4000 mindre en forventet er mye for meg.. spesielt nå rundt jul og alle regningene jeg har hatt på vent pga nav...

Går dem ikke ut fra det regnskapsbyrået satt på inntekt på meg? På inntekts og skatteopplysnings skjemaet..

Ble litt satt ut her nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de regner ut snittet av de tre siste månedene!!

Skrevet

Da skal jeg jo ha mer for snittet av de tre siste mnd er over 6000..

Blir så j**** forbanna på nav!! orker ikke mase mer om dette..

Er syk og orker ikke kjempe med nav.

Disse 8 ukene har gjort meg mye vondt! Både med løping fra kontor til kontor og ordne alt 3 ganger ekstra fordi nav mister og "mangler" ting. Da har jeg hatt smerter. Når man ikke klarer å sitte og ikke klarer å gå uten smerter så er det ikke særlig å holde på i flere timer med stress (3timer holdt jeg på forrige gang) Og det psykiske over å ikke få penger og ikke få det til å gå rundt..

Men kan ikke gi meg nå.. prøver å ringe for å snakke med dem men kommer ikke igjennom..

Man må ha helse til å være syk...

Skrevet

Signerer den siste - man må virkelig være ressurssterk for å finne fram i systemet og for å få det man har krav på.

Er i noenlunde samme båt - har gått sykemeldt siden 2 oktober og pengene har latt vente på seg. Jeg har to arbeidsgivere da, noe som har gjort situasjonen vanskelig for nav tydeligvis.. Den ene plassen var et vikariat med en fast stillingsprosent og en rmelig forutsigbar lønn. Den andre plassen er jeg fast ansatt, men i en liten stilling (20 %), men har jobbet sinnsykt mye mer og dermed hatt variable utbetalinger akkurat som deg.

Har ringt, vært innom nav og maset og purret. Det er tid for juleinnkjøp og det siste før babyen kommer - itillegg til faste utgifter.. Dette betyr at man må få penger INN på konto også! En av de siste dagene i november nå kom det endelig inn penger på konto (JIPPI!), men da jeg begynte å se etter har jeg fått alt for lite. Kun fra den ene arbeidsgiveren (vikariatet). Da var det bare å begynne kampen med nav igjen..

Har omsider fått kontakt med en saksbehandler som bekreftet at utbetalingen gjaldt kun en arbeidsgiver pga manglende dokumentasjon fra den andre (noe som er bare bullshit - jeg VET det er sendt). Dermed var det innom arb giver, få skrevet ut ny dokumentasjon på inntekt og levert nav - og venter i spenning. Håper de kan være litt effektive å kjøre en utbetaling rimelig kjapt - og helst korrekt denne gangen!

Nei, det er godt at en er sykmeldt slik at en har tid til å springe mellom disse kontorene.. :( Kan ikke forstå det skal være meningen at vi må holde på sånn!? Det er jo gjerne en grunn til at man er sykmeldt - hadde jeg hatt så mye energi og overskudd kunne jeg jo heller ha vært i jobb.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...