Gå til innhold

Selvtillit... (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen triks/metoder/øvelser for hvordan man kan lære segå tenke mer positivt om seg selv?

Jeg er 1.80, veier 70 kg hvorav det meste er muskler. Når jeg klyper meg på magen kan jeg få en liten pølse med fett, men jeg er tynnere enn gjennomsnittet. Jeg har litt breie hofter, som veies opp av breie skuldre og gjennomsnittlige pupper. Jeg har alt for store ører. Jeg har litt fett bakpå (love handles).

Jeg misliker kroppen min. Jeg ser at den ikke er tjukk, men jeg vil at den skal være tynnere, smidd bedre sammen. Mange menn liker utseendet mitt og kroppen min. Så fornuften tilsier at jeg skulle slå meg til ro, være fornøyd. Jeg vil bytte kropp med en supermodell. Og jeg vet at det ikke er mulig.

Jeg har ikke tenkt å operere noen ting, jeg er ute etter å være i harmoni med den kroppen jeg har. For fornuften vet at den er bra nok. Men hjernen pøser på med negativitet.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel. Det å basere selvtilitten sin på hvordan kroppen ser ut er jo ikke så veldig sunt. Så lenge det ikke er noe dramatisk feil med kroppen din bør du kanskje heller brøve å fokusere på andre egenskaper?

Er du foreksempel snill, hjelpsom, smart, belest, klok, empatisk, inteligent, kreativ, morsom, interessant eller noe annet positivt? Det er så utrolig mye viktigere!

Skrevet

Tenk på alle som misunner deg den høyde og vektkombinasjonen!:) Sikker på du ser flott ut, du må bare si det til deg selv mange nok ganger.

Skrevet

23:12: Jeg har akkurat de samme tankene om min egen personlighet.

Jeg får høre at jeg er for snill for mitt eget beste. Jeg har høy utdannelse med gode karakterer. Jeg er flink i jobben min. Når jeg endelig er trygg på andre, er jeg morsom. Jeg sier dette til meg selv hver dag. Det har ingen effekt. Jeg tror ikke på meg selv.

Underbevisstheten min sier at alle jeg møter misliker meg. Jeg tror alt jeg gjør er galt. Jeg tror ingen er interessert i å høre hva jeg har å fortelle. Dermed ender jeg opp som en stille og mutt person som oppfattes som overlegen til man blir kjent med meg (da snakker vi de som virkelig orker å kjempe seg inn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...