Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har hørt at prester ofte har "fått" et kall (!!??), og at det er derfor de valgte å utdanne seg til prester. Bør ikke lærere også egentlig inneha et tilsvarende "kall", og hadde det ikke vært en god ide at det "kallet" hadde vært et opptakskrav for å utdanne seg til lærer. For om du skal bli lærer så bør du gi avkall (hehehe..) på mye av tiden for å være tilgjengelig for foreldre og elever... Synspunkter????
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Nesten enig.. Bare d at dem skulle fått et kall slik at man får lærere inn i skolen som virkelig kan og vil lære barna våre noe.. noen som klarer å lærer bort.. noen som klarer å veilede våre vidunder.. Men lærere er jo å mennesker så man kan jo ikke go dem skylden for at ikke barna våre får 5'ere i alle fag.. Barna selv må jo være lærevillig.. Og her kommer foreldrene inn i bilde å lære barna å lære.. Dessuten er det ikke alle prester som påstår de blei prest med et kall de beste prestene.. Vet om en prest som er veldig "prestete" på fritiden, men da han har gudstjeneste er han helt elendig.. Man må jo lære å frembringe budskapet. enten det er fra lære bøker eller bibel...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Nei, jg synes ikke lærere nødvendig vis burde trenge et kall. Det er selvfølgelig fint med folk som brenner for jobben sin, uansett hvilken jobb de har, men det er bare en bitte liten del av hva som trengs for å bli dyktig. Det som imidlertid er viktig etter min mening er at lærere og andre setter seg inn i hva som faktisk forventes i ulike yrker. Det er ganske mange som ikke vet hva de går til når de begynner å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Jeg er på en måte enig. Jeg syns ikke det nødvendigvis må være et kall i den forstand som prestene får. Men det bør være personlige egenskaper som ligger til grunn framfor karakterer. Kanskje intervju i forbindelse med opptaksprøve? Audition? Alt for mange velger lærer fordi det er et trygt yrke og du vet du har jobb. Dessverre er det mange som ender som yrkestrette fordi de egentlig ikke egnet seg som lærer. Men helt enig meed nn 23:01; Lærerne kan ikke ta på seg hele skylden for dårlige karakterer.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Lærerstudenter er i praksis i utdanningen sin. De som tydelig ikke passer som lærer blir anbefalt å finne seg noe annet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Da burde det være en strengere utskillelse
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Nja.. For å overleve som lærer over mange år må en i hvertfall brenne for yrket sitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå