Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Inspirert av tråd på skravle, og det er ikke den første tråden som omhandler DS. Ser masse 3-, 4- og 5-åringer har den eller skal få den til jul. Min på snart 4 vet ikke hva en Nintendo DS er engang! Ikke tv-spill heller, for den saks skyld, og jeg er ikke noe hardbarka teknomotstander. Vet jo at pc og lignende bør inn i huset etterhvert, hvis man skal følge med i utviklingen. Men en Nintendo DS til en som er 3 år?? Skeptisk :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Ingen grunn til å være skeptisk til det, dere bestemmer jo hvor lenge barnet kan spille av gangen og hvilke spill. vår gutt fikk storebrors gamle da han var 4 og bruker den f.eks på bilturer og ved andre kjedelige anledninger. ellers begrenser vi bruken hans i hverdagen og det går helt fint. Det er nå en gang slik idag at slike ting faktsik kommer til nytte og i utviklingen av dagens samfunn. (men alt med måte!!!)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Hvis det er så kjedelig, hvorfor orker du å bruke tid på å svare på innlegget? Er det du som er BORED, kanskje?
FlightlessBird Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 her i hus har vi både pc`er, nintenoer og playstation, men guttene på 3 og 5 har enda ikke fått spillt noe på det. Synes de er for unge enda og de vil lære det etter hvert likevel. Synes det er viktigere at de lærer seg å leke, pusle og være ute osv foreløpig. Data og spill forsvinner ikke
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Hvorfor ikke begge deler? da lærer de seg tidligere at man ikke kan sitte hele dagen med en ting. som 5 åring er det greit å bli satt inn i pc/spill verden syns jeg. så de holder følge med resten av verden.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Ja, bored av deg og dette innlegget som har vært til diskjusjon opp til flere ganger. De som synes barna har godt av det, kjøper det til sine barn. De som ikke synes det er noe særlig, kjøper det ikke til sine barn. Ikke så vanskelig er det vel?
FlightlessBird Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Min erfaring (med 4 brødre) er vel at det kommer tidsnok det.. Akkurat nå er verden leker osv, men når de rundt han begynner med spill så kommer jo han til å spørre etter det. Da vil jo ikke vi stoppe han, men foreløpig vet han jo ikke å ønske seg det engang. Er ikke bekymret for at han vil gå glipp av noe som ikke fint kan læres seinere.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Da jeg ikke bor her inne på forumet (som visse andre), så har jeg faktisk aldri sett en slik diskusjon før. Så jeg beklager at du er lei diskusjonen. Men temaet i innlegget røpes ganske godt i overskriften, men du klikker deg likevel inn? Kanskje du bør finne på noe annet om kveldene? Jeg ser du ikke kan stave ordet diskusjon, antar det betyr at du også sliter med definisjonen av det? Alltid fint å høre andre menneskers synspunkt, det lærer man mye av.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Men du har så mye bedre å gjøre som sitter her på en kveld for å kommentere stavefeilene mine? Kanskje du skulle hatt en DS selv Kan fint tilegne deg også egenskaper, men de jeg tilegner deg passer seg ikke like pent på trykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå