Gå til innhold

Fredsprisen på forskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en grei sak? Her har du en pris fordi vi tror at du kan gjøre mye for fred i verden? Skeptisk til denne tildelingen. Og dessuten, en vinner som knapt har tid til å ta i mot prisen.. god PR.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg syns ikke det er en grei sak.

Skrevet

Skriv litt mer som jeg kan lese, hjernen min sovna for noen timer siden og musikken i ørene overdøver alle begynnende tanker.

Skrevet

Fredsprisen har blitt gitt til en del tvilstilfeller tidligere, men det er vel foerste gangen man gir den paa forskudd. Det burde stride i mot hensikten med prisen, men hva vet vel jeg.

Skrevet

Flau smak i munnen på absolutt alle unntatt Jagland... Snakk om å kjøre kniven i ryggen på Obama.

Skrevet

Det gjøres vel kanskje litt preventivt- nå har han et visst press på seg liksom (håper ihvertfall det, men i realiteten er det vel heller lite er jeg redd)

Synes synd på mannen jeg, det kan ikke føles lett å få en slik pris uten å ha gjort noe for den..

Skrevet

Forresten; visste dere ikke at Jagland gir prisen til Obama bare fordi han er så satans PR-kåt selv?

Skrevet

Er Jagland med i komiteen da?

Uansett synes jeg det virker taapelig. USAs president har nok viktigere hensyn aa tenke paa i forhold til utenrikspolitikken enn hva en gjeng nordboere forventet da de ga ham prisen paa forskudd.

Og paa den annen side, det fjerner jo ogsaa gulroten man ellers kan dingle foran nesa paa ledere. Han har allerede faatt prisen, enten han bidrar til verdensfred i framtiden eller ikke.

Skrevet

Jeg mener at prisen er gitt pga forventninger hele verden hadde til Obama som president. Han har vel muligens ikke gjort så mye enda, men tror valget av han gjorde at svært mange fikk tilbake troen på at ting kan bli bedre. Så er det opp til han å vise hva han får til. I det store og hele er jeg i mot at noen som helst skal få pris for å ha stoppet en krig de har startet selv.

Skrevet

Herregud, jeg holder meg langt unna både TV og aviser i disse dager. Jeg driter vel en lang marsj i om Obama er på norsk jord, hva han skal spise til middag, hvilken heldig norsk reporter som skal få lov til å stille han ETT spørsmål, hvilke politikere som skal få sitte ved hans bord og hva slags sengetøy han skal ligge på.

Og jeg er hundre prosent sikker på at Jaglands motivasjon til å insistere på Obama som fredsprisvinner er å få han til Norge, og få muligheten til å ta han i hånda. Kvalmt og provoserende.

Skrevet

Jeg har flau smak i munnen og tør knapt innrømme at jeg så showet, men uffda, alt fra stotrende engelsk og usikker hattemaker i grøfta følelse. Men, musikken; hva var det? Han som fikk orgasme over tangentene, hva skjedde? Grieg? Heldigvis var den en søt konge der som våknet under avslutningen til Obamas tale, ellers var det hele et sjeledødt stivt opplegg. Jagland, ble så flau over å se på deg, du sitter sikkert her på fritiden, du smilte som en stolt liten gutt etter å ha scoret mål. Tror ikke du forstod et ord av hva du selv sa, men du er flink å lese det skal du ha.

Skrevet

Men sett i nobelprisens ånd er Obama en verdig vinner. For prisens intensjon var opprinnelig en utmerkelse til noen som har gjort noe for fred i verden det siste året. Og Obama har åpnet for nedrustingsavtale og han har fått USA inn i klimaforliket.

Men ja, litt mye mediarunking fra Jagland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...