~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Trodde ikke jeg skulle skrive et slikt innlegg her men nå er jeg faktisk litt usikker på hvordan vi skal gjøre det. Snuppa fikk feber mandag kveld. Ikke høyt, høyeste jeg har målt er 38,7. Hadde jevn feber på tirsdag på rett over 38. Formen på tirsdag var ok, litt sutrete innimellom men stort sett helt fin. I dag våknet hun med 38,3 i feber. Før lunsj var hun feberfri (37,4) og har holdt seg slik hele dagen. Formen har vært helt super, ikke noe som tyder på at hun er dårlig. I kveld fikk hun feber igjen, 38,2, men fortsatt fin form. Hva hvis hun er feberfri i morgen tidlig, må hun allikevel ha en karantene dag (føler liksom at karantenedagen var i dag)?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde holdt henne hjemme i morgen også. Så blir hun ikke syk igjen ihvertfall...
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde også holdt barnet hjemme påfølgende dag da. Tydelig at kroppen ikke er fullstendig restituert dersom hun hadde feber ikveld igjen..
Litt for mye Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Hos oss skal de egentlig ha en feberfri dag,men hvis allmenntilstanden er så bra at en dag i barnehagen lar seg gjennomføre så får de komme. Ofte at de er bra hjemme men en dag med mange andre,full rulle og opplegg ikke er like greit. Men det skal også sies at vi har små barn og de får gjerne sove litt ekstra hvis de ikke er i form så ser vi an utover dagen om foreldrene må ringes.
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2009 Det er litt det jeg tenker. Levere om hun er feberfri og i fin form, så kan de heller ringe hvis hun skulle bli sliten? Får nå først se om hun feberfri. Ser for meg at det blir som i dag, feber på morgenen og hyper og feberfri utover dagen... I såfall må vi finne på noe, vi blir jo begge sprøe av å bare traske inne her hjemme...
IgglePiggle Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Selv om hun er i fin form saa ville jeg holdt henne hjemme av hensyn til de andre barna.. Det er jo tydeligvis at hun har et virus i kroppen og det kan smitte de andre. Saa jeg ville ikke tenkt paa aa sende henne i bhgen en gang.. De skal tross alt vaere feberfri i en dag foer de kommer i bhgen pga smitte.. Saa NEI hadde ikke sent henne i bhgen nei,
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2009 Jeg er egentlig enig med deg, men i og med at formen i dag var så bra i dag blir jeg litt usikker. Vi kommer til å gå på veggen begge to om vi kun skal holde oss innendørs her i morgen..
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Benytt dagen til å bake unna julekaker, pynting, pakke inn gaver etc. )) God bedring til jenta di!
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2009 Har allerede i dag vasket og shinet huset for helga, pakket inn alle gaver jeg har hatt liggende, huset er julepyntet... ;o) Baking er liksom i julekalenderen neste helg så kan jo ikke begynne med det nå. Men vi finner vel på noe )
Jullia Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Huff ja, men sånn er det... Kan bli kjedelig, men sykt barn er sykt barn....
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Det går vell en del som gir feber på den måten der? Pia her i hus har hvertfall hatt det en del ganger. Slapp om morgen, full fart på dagen og feber om kvelden akkurat som om piffen er oppbrukt. Jeg ville holdt hjemme. Det tyder jo på at noe er i gang. Ikke godt å si om det er smittsomt heller. Har hørt at det pleier å være omvendt jeg da. At feber "alltid" er høyest midt på dag/i 15tiden. Men tydeligvis ikke alltid.
~sjiraff~ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 9. desember 2009 Hmm.. Kan jeg evt. dra på julegaveshoppijng med henne i morgen da, altså om hun er feberfri og i fin form? Det er jo ikke i nærheten av like stor sjangse for å evt smitte noen på et kjøpesenter som i bhg. Det er jo bare barnehage og de som jobber med mennesker som har så strenge regler på dette med å holde seg hjemme etter sykdom.
IgglePiggle Skrevet 9. desember 2009 #13 Skrevet 9. desember 2009 Foeler med deg.. Gutten min har vaert syk on and off i 5 uker naa og vi har ogsaa vaert mye hjemme. Det er kjedelig ja og vanskelig aa finne paa noe aa gjoere ogsaa.. Haaper paa friske og raske barn til jul ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå