Gå til innhold

Hoven nedentil!!

Liten snupp + liten spire =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å være hoven nedentil?

Lurer på om det er åreknuter i tillegg..

Hva gjør man? Er så vondt og sårt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt vanlig.. Er også veldig hoven og sår, sex er ikke så enkelt for tiden :(

Tar gjerne i mot råd fra noen med gode erfaringer på hva man kan gjøre med dette, for har dessverre ingen selv...

Skrevet

Hei!

Jeg begynte å bli veldig hoven nedentil i uke 19, spesielt ve.side. Det har vært svært ubehagelig. Kjennes ut som ett stort brokk. Først i uke 30 turte jeg å spørre fastlegen om han kunne se på det. Han sendte meg straks til gynekolog. Fikk beskjed om at det var åreknuter langt inn i kjeden og at det var ganske mye! Men jeg kunne føde vaginalt. De kom til å forsvinne av seg selv når svangerskapet var over. Det fantes ingen behandling for dette. Han anbefalte å ikke gå med string truser. Jeg går med gode Sloggi truser nå som gir god støtte og ett tykt bind, Saba. Dette har hjulpet veldig godt! Smører meg av og til med sinksalve når det blir sårt. Sex- ja det er ikke det samme. Har ikke så mye følelser der nede, men min mann har ikke klaget. Jeg har heller ikke sagt noe til han om dette. Synes det er flaut...

(Har lest at åreknuter nedentil i svangerskapet er vanlig, og at noen er så plaget at de blir sykemeldt pga dette).

Skrevet

Det er helt vanlig. Selvom man ikke har åreknuter også. Jeg er litt hoven men det er fordi jeg har vært plaget av nedpress siden jeg har bekkenløsning. Det kan lindre med isbind og slike ting man også bruker etter fødselen når man er sår. Det demper jo hevelsen litt.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...