Gå til innhold

Dere som mener dere har et miljøvennlig forbruk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva motiverer dere?

Er det status og "in" å være bevisst eller er det samvittighet og kunnskap som driver dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samvittigheten faktisk... Også blir jeg fysisk kvalm av overforbruk... Og jeg har vært den med hauger av nips i hyllene altså:D

Skrevet

Det er jo ingen som kjenner til forbruket utenom oss, så den eventuelle statusen er i hvert fall ingen motivasjon.

Mine barn kan leve i 80-90 år fra nå. Det er helt opplagt at om vi ikke tar ansvar blir det kummerlige forhold å leve under, og det ønsker jeg ikke for mine barn. Så grunn nr. 1 er ansvar for fremtiden, faktisk.

Gjennom flere år med lavt forbruk har min kjære og jeg blitt mye mer bevisst de tingene som betyr noe i livet. Selvbildet blir bedre når man blir mindre materialistisk og overflatisk, og vi prioriterer samvær med hverandre foran penger. Grunn nr. 2

Vi har god økonomi pga lavt forbruk. Grunn nr. 3.

Hver eneste dag føler jeg at jeg mestrer noe. Fantastisk følelse! Grunn nr. 4.

Finnes tusen flere grunner til å leve miljøvennlig. Det finnes alltid veldig mange grunner til å gjøre det som er riktig. Det kjennes godt å ofre noe for barna sine og menneskehetens fremtid, og da blir status litt uvesentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...