Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Hva motiverer dere? Er det status og "in" å være bevisst eller er det samvittighet og kunnskap som driver dere?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Samvittigheten faktisk... Også blir jeg fysisk kvalm av overforbruk... Og jeg har vært den med hauger av nips i hyllene altså
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Det er jo ingen som kjenner til forbruket utenom oss, så den eventuelle statusen er i hvert fall ingen motivasjon. Mine barn kan leve i 80-90 år fra nå. Det er helt opplagt at om vi ikke tar ansvar blir det kummerlige forhold å leve under, og det ønsker jeg ikke for mine barn. Så grunn nr. 1 er ansvar for fremtiden, faktisk. Gjennom flere år med lavt forbruk har min kjære og jeg blitt mye mer bevisst de tingene som betyr noe i livet. Selvbildet blir bedre når man blir mindre materialistisk og overflatisk, og vi prioriterer samvær med hverandre foran penger. Grunn nr. 2 Vi har god økonomi pga lavt forbruk. Grunn nr. 3. Hver eneste dag føler jeg at jeg mestrer noe. Fantastisk følelse! Grunn nr. 4. Finnes tusen flere grunner til å leve miljøvennlig. Det finnes alltid veldig mange grunner til å gjøre det som er riktig. Det kjennes godt å ofre noe for barna sine og menneskehetens fremtid, og da blir status litt uvesentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå