Gå til innhold

Anbefall meg et kamera til 9-åringen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planen var å kjøpe DS, men i hele høst har han hatt en hobby i å lage film, med handling, rollefigurer i lego o.l. Veldig gøy og kreativt, synes jeg.

Jeg vil heller kjøpe kamera, man kommer lenger vel med kamera enn med filmkamera, da blir det jo lettere å ta bilder også.

-Pris, ikke så alt for mye dyrere enn DS, dvs. 1700 kroner.

-Brukervennlig

-Noenlunde ok kvalitet både på film og bilder

-gjerne støtsikkert, siden det er til en 9-åring

Er det mulig å få tak i noe sånt? Eller må jeg kraftig opp i pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpt iallfall idiotforsikring med.

Da får du nytt om han skulle ødelegge det.

Canon ixus har vi hatt flere ganger, og det er veldig brukervennlig og gode kamera.

Utgående modeller får til en grei pris. Og for en 9 åring så spiller det vel ingen rolle i grunn.

Canon scorer bra på filmingen på digital kameraene sine.

Var en test i tv2 hjelper deg for ikke så lenge siden.

Forgje uke??

Uansett, der testet de kompakte digital kamera.

Google det, og de om du finner testen, står jo priser der også.

Skrevet

olympus har et kamera som tåler fall fra et par meter og trykk på 100 kg samt at det er vanntett ned til 10 meter. Har det selv og er superfornøyd. (husker ikke hva det heter i farten).

jeg betalte 2300 kr for det for 1,5 år siden.

Skrevet

Canon er jeg en veldig tilhenger av, har både kompakt og spreilrefleks av det merket.

Det jeg har fått av meg i tester skal man velge ett canon kamera med 3 tall, de med to tall får litt dårligere bilder. Min søster har ett slikt kamera med to tall og det blir litt dårligere bilder enn hva mitt gjør som har tre tall. Ungene mine som er 5 og 7 år har brukt begge, og med mitt så blir de fleste bilder kjempe bra, mens med min søsters er det lenger mellom bra bilder. De blir uklare og dårlig fokuserte.

Men kamera er enkelt, mange forskjellige innstillinger men selv min 5 åringen klarer det meste på det. Hun tar video, vanlige bilder, setter på innstillinger for makero om hun skal ta det osv.

Jeg gav 7 åringen min ett HP kamera for to år siden til bursdagen hennes. Ett billig kamera, men ikke det billigste. Det gav greie bilder, men ikke bra. Noen ble kjempe bra, men det var langt mellom hvert. Det kamra har tålt mye, men må nok si at Canon kompakt kamera vårt har tålt mye mer. Ungene får styre og ordne med det, det har fått seg endel smeller og vært med i regn og snø. Så det tåler at barn bruker det.

Vi har Canon Ixus 870is tror jeg. Betalte 1990kr for det for en stund siden. De har både billigere og dyrere varianter. Også burde man sjekke briser rundt forbi. Da jeg kjøpe kompaktkamera mitt så varierte prisen med 3000kr for samme kamra, og den som var billigst hadde linse, mens de andre ikke hadde linse med i prisen og kostet 3000kr mer. Kjøpte det i en liten lokal butikk, ikke i en kjedebutikk like før jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...