Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Og da tenker jeg IKKE på å drikke seg full,men å ta seg en øl eller tre, ett glass vin, en drink o.l? Jeg syns mannen min drikker alkohol altfor ofte,og har tatt det opp med han flere ganger. Men han mener at siden jeg bruker penger på det JEG vil,så må han få bruke penger på det HAN vil. Han drikker seg ikke full så ofte,men bare det at han tar seg en øl eller to nesten hver dag synes jeg er urimelig. Hvordan er det med deres menn?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Sjeldent, en gang i mnd kansje..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Jeg drikker oftere enn mannen min. Syns det er godt med en iskald pils en gang i blant. (en ja, ikke mange) Han drikker kanskje 1-2 ganger i mnd. Jeg er ølhund. :s Men har oppdaget at julemunkholm er like godt.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Kjæresten min og jeg deler en flaske vin 1-3 ganger i uken. En sjelden gang i mellom er vi påfest el sammen el hver for oss og da drikker vi mer, men det er kanskje 1 gang i mnd. Vi drikker ca like mye:). Og jeg synes det er helt passe.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Han tar ofte øl i helgene når vi ser på tv, slapper av osv. Drikker seg full på fest/ute på byen - maks 1 gang i mnd/sjeldnere Syntes ikke det er noe galt i å kose seg med noen øl/glass vin i helgene, så lenge det er med måte.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt, liker ikke smaken... Min mann drikker hmm kanskje en gang i måneden, av og til 2 hvis vi går ut for å spise. Helst et glass vin han tar seg, en sjelden gang en øl. Vi er vokst fra det å gå på byn for lenge siden og full har jeg aldri sett ham fordi han ikke har noe behov for å drikke så mye.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 veldig sjelden,en gang pr.andre mnd sånn cirka...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 3-5 ganger i uken i gjennomsnitt tipper jeg. Jeg synst det er altfor ofte og "kjefter" mye på han angående det. går ut og drikker seg full 1-2 ganger i mnd. Skjønner ikke at folk orker å drikke alkohol så ofte jeg...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 ca hver helg, han er sjelden full - men koser seg med litt vin og øl i helgen.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Ikke ofte. Sånn utenom fest (som vi er på kanskje 3 ganger i året) så tar han seg vel en øl på lørdagskvelden kanskje tredjehver måned.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #13 Skrevet 9. desember 2009 Min mann sier han har sluttet å drikke alkohol, og har ikke sett han har drukket noe siden i sommer. Men jeg tror nok ikke han har sluttet helt, han har som oftes tatt ett glass vin når jeg har åpnet en flaske. Noe jeg ikke har gjort siden i sommer tror jeg. Har tatt meg ett glass likør av og til, og det liker ikke han. Men tidligere så delte vi en flaske vin annen hver uke ca. Det syns jeg var helt passe. Var vi på fest så drakk vi mere. Nå må jeg nok pent drikke alene når vi er på fest, og det er igrunn greit jeg har jo sjofør. Jeg er vant med en far som tok seg ett glass vin eller fler i helgene. Da jeg ble litt større gikk det over til å bli ett glass nesten hver dag, det syns jeg ble litt for mye. Han har aldri vært beruset hjemme, og har kunne gjøre alt utenom å kjøre bil når han har tatt seg ett glass vin. Men hadde han drukket ett glass vin nesten hver dag når jeg var liten, tror jeg kanskje jeg hadde reagert mer på det. Han gikk i en periode over til munkholm, og det syns jeg var mye bedre. Det var nok litt for det jeg var bekjymret for at han var på grensen til å kalles alkoholiker. Det å bli avhengi av det glasset med vin hver dag. Jeg har også en mor som ikke drikker, uten om en øl i året. Da merker man også hvor forskjell det er.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 mannen min drikker ikke!! han er avholdsmann. jeg drikker heller ikke, men nyter et glass vin til maten en sjelden gang. Jeg er ALDRI beruset, det kunne ikke falle meg inn, jeg har jo barn i huset og trenger et klart hode.
petite fleur Skrevet 9. desember 2009 #15 Skrevet 9. desember 2009 Samboeren min skadet ryggen for nesten 2 år siden, og etter det må han passe nøye på hvordan han ligger og beveger seg for å ikke få vondt i ryggen. Pga dette liker han ikke å drikke, han er redd for å miste kontrollen og bevege seg ufordelaktig. Han tok en øl i sommer på bursdagen sin, har ikke drukket siden, og det var første ølen på over 1 år. Skal sies at han ikke drakk så mye før det heller, da. Og jeg digger det, min edruelige kjære :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå