Gå til innhold

Hva er barnet ditt flink til? La oss skryte litt uten forbehold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min yngste sønn (5) er kjempeflink til å lage mat, overgår alt jeg kunne forestilt meg at en femåring skulle klare. Han er også veldig musikalsk. Så er han en skikkelig godgutt som sier "godnatt, min skatt" til mamman sin hver kveld, og lager gaver og tegninger hele tiden. Kjempeflink til å tegne.

Min eldste (8) er veldig kunnskapsrik om naturen og verdensrommet, og så er han kjempegod i sjakk. Han er også god å orientere seg. Han geleidet min Osloboende tante gjennom trafikken da hun kjørte feil i sin egen by. (vi bor i Trøndelag selv) Han snekrer og leser byggetegninger bedre enn sin farfar som er snekker.

Hva med dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var flinke gutter ja :)

Gutten min på snart 2 1/2 er så musikalsk, synger hele tiden og lærer sanger kjempefort. Også kan han telle til tjue og lærer seg litt engelsk innimellom (fra sin engelske mamma).

Og det ser ut til at han slutter med bleier snart :)

Skrevet

Oi, så flink gutt da. Det er jo en underliggende sammenheng mellom tall og musikk, så kanskje han har en intuitiv forståelse av begge.:) Og det å lære to språk er kjempebra!

Skrevet

sønnen min på 2 er flink til og spise selv:)) og til og kose med mamman sin ...

Skrevet

Gutten min er drøyt 2 1/2 og kjempeflink motorisk, sterk i armene og klarer det mest utrolige av klatring, løping, hopping osv.

Han er veldig selvstendig, henter papir selv hvis han søler noe og går for å kaste det etterpå. Kan ta finne vaskeklut i skuffen, fukte den, vaske seg i ansiktet, vri den opp og legge den pent fra seg.

Flink med telling og sortering (veldig systematisk)

Lillesnupp er 13mnd. Hun er flink til å følge bevegelser i sanger, f.eks lille petter edderkopp, hun ligger ofte litt i forkant av det jeg gjør, så det viser at hun kan det. Hun er flink å spise :-) både mye og "relativt" fint. Hun er også utrolig til å klatre, skal sitte oppå alt mulig. Hun kan bygge klosser oppå hverandre og det synes jeg er bra.

De er begge flinke til å spre glede :-)

Kunne holdt på i evigheter kjenner jeg.

Skrevet

Ikke sant. :) Jeg også. Deilig å kunne skryte av de, selv om man kan være litt frustrert over leggerutiner og annet.

Skrevet

Har en på ti som er langt over snittet skoleflink. Kanon flink i matte, klikker på alle statene i USA på 1 minutt på nettet osv. Men syns dette faktisk er litt vanskelig da det ikke er noe system som fanger det opp. Har en på 5 som ikke har de egenskapene og interessene i det hele tatt, men som er særdeles kreativ og oppfinnsom, og har en på 3 som er en slu liten en som har skjønt alle sosiale koder og kommer til å klare seg helt fin her i livet ved å sjarmere alle i senk. Tre forskjellige personligheter og det er morsomt.

Skrevet

Min lille prins på 5 år er innmari flink med musikk:)han elsker synge (harhørt på musikk siden han var 1 uke gml)

ellers har han et stoooort hjerte og har empati for andre mennesker. han hjelper de andre barna i bhg å kle på seg og hjemme er han flink til å hjelpe til han elsker å gjøre ting når vi spør han.

Med andre ord er jeg stolt av hva jeg har oppdrat han til:):)

Skrevet

Gutten min på 14,5 mnd er kjempeflink til å kose med bamsene sine :-)

Det er så nydelig å se når han koser med dem og når han blir gla for å se en av dem igjen.

Skrevet

Sønnen min på 3 1/2 er veldig språkmektig og lynende intelligent.

Snuppa på 1 1/2 er motorisk, tøff og musikalsk.

Skrevet

sønnen min på 3 er veldig flink til å pusle puslespill, kan holde på i evigheter med store puslespill med mange brikker....veldig flinke til å perle på brett. utrolig flinke til å synge, både barnesanger og musikk jeg hører på=) er også veldig flink til å rydde etter seg uten at jeg trenger å gi beskje,flink til å telle, sortere figurer osv....er veldig flink til masse=)

vesla i magen er flinke til å sparke mamman i ribbbena, gi mamma halsbrann, og utrolig flinke til å hikke=) det hun har vært best til i det siste eg å lure mamman at fødselen er i gang,og plutselig bare stoppe opp!!!!

Skrevet

gutten min på 3,5 år er veldig flink med ball! Både sparke, ta i mot og kaste. Tror jeg har født en naturlig ballspiller :)

Ellers er han veldig flink til å kose! han koser alle barna og "tantene" hver dag når vi går derfra - han er rett og slett en storsjarmør.

Han har dårlig språk (som følges opp av PPT osv), men han er veldig flink til å gjøre seg forstått til trodd for lite språk - jeg er kjempestolt av ham! En stor fighter er han :)

Skrevet

6 åringen er veldig flink med bokstaver og tall. Nå har hun begynt å lese bøker selv, selv om det er barne/baby bøkene som står i hylla. Mer morro å lese flere bøker enn noen sider av en bok. Jeg blir litt oppgitt til tider for alt jeg sier skal staves, og er det skriveblokker, ark, merkelapper osv så blir det skrivd på så fort hun har en sjangse.

Regne har hun blitt flink til, hun har hjulpet ste-søsken som går i 3klasse med enkelte ting når hun gjør lekser.

Hun leste og regnet før hun begynte på skolen, og ingen her i huset har lært henne det. Hun har sitti for seg selv og knekt den koden.

4åringen har nå fattet sin interesse for bokstaver, og hun øver iherdig på å skrive. Staver jeg ordet så skriver hun det. Og hun har penere bokstaver enn hun på 12 her i huset. Og den interessen har kommet de siste ukene, før det så var alt hun skrev krusseduller.

Musikk og dans er hun flink til, hun har virkelig melodien i kroppen så blir nok dans eller noe med musikk etterhvert på henne tenker jeg. Vi spiller blokkfløyte sammen, og hun husker flere av sangene vi har spilt nå. Selv om ikke alle tonene og alt er på plass, hører man hva hun spiller.

Utover dette så har hun ikke ro i kroppen til å gjøre noe som krever litt tolmodighet og at rompa sitter stille mer enn 2sek av gangen.

Skrevet

Min på 3 år kan hyle noe inni granskauen høyt! Spår han en fremtid som brannalarm el.

Hu på 2 år er verdensmester i å "kle" på seg. Sokker på hendene, gensere opp ned, buksa bak frem og skoa til mor. MÅ bli noe stort av den der gitt!

Skrevet

Haha, det kan femåringen min og. Takk og pris! :) :)

HI.

Skrevet

Har en på tre som er en superklatrer. "Dit opp skal jeg" tror jeg er noe av det jeg har hørt mest fra ham. Han er ikke dumdristig, og har full kontroll.

I tillegg er han kjempeflink med bokstaver!! Har kunnet skrive navnet sitt helt alene en stund allerede (seks bokstaver), og skriver alle bokstavene dersom jeg bare staver det til ham.

Og så er han utrolig empatisk, engasjert og kjærlig. Han er full av følelser, og han tør å vise dem.

God stedssans har han også, bedre en mammaen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...