Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har røyka i 10 år, mannen snusa i 10 år. Vi ble enige om å slutte sammen. Mye pga helsa også pga økonomi. Jeg røyka ca 10 om dagen og han snuser en boks om dagen. Ergo det gikk mye penger til dette. For tre måneder siden stumpa jeg røyken og er fortsatt røykfri Men mannen slutta aldri. Skikkelig demotiverende. Men uansett jeg kommer ikke til å begynne å røyke igjen pga dette. Han har sagt til han at vi hadde en avtale om å slutte sammen og at vi faktisk ikke har økonomi til å bruke nesten 100 kr per dag på snus. Vi driver å sparer penger for å få råd til å kjøpe oss litt ting til leiligheten, men foreløbig er det kun mine "røykepenger" som blir lagt i sparebøssen. Jeg kjenner jeg er mektig lei av den snusinga. Irriterer meg skikkelig over den snuskladder som han legger fra seg over alt, oppi glasser, oppå ark som ligger rett ved sengekanten, i do, ja egentlig hvor som helst. Men jeg blir vel litt ekstra irritert fordi jeg selv har slutta og kan bli litt hissig..hehe..men men.. Han sier selv at han ikke er avhengig av nikotin, og at han aldri har kjent behovet for det. Hmmm er det rart da.. han har jo nikotin i kroppen hele tiden så mye som han snuser, rekker ikke å bli nikotinsugen da vel.. men han mener at han kun er avhengig av å ha noe i leppa. Er det noe håp for denne unge mannen?????
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Du får ikke noen til å slutte uten å ville det selv. Men så lenge dere gjorde en skikkelig avtale så skylder han deg i hvert fall å gjøre et ærlig forsøk. Han kan jo velge seg en dato noen uker frem i tid, og slutte da. Eller han kan trappe ned mengden snus til tre kvart boks pr dag, så en halv boks pr dag osv osv... Eller han kan jo bare kutte tvert den dagen dere snakker sammen, forskjellige ting fungerer for forskjellige mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå