Gå til innhold

DRAMMEN sykehus.... noen med erfaring derfra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, min kjære og våre to små barn flytter fra Bergen til Hemsedal bare 3 uker før fødsel. Ettersom jeg har diabetse 1 må jeg føde på et sykehus med barneklinikk siden den nyfødte må på bareklinikken bare minutter etter fødsel. jeg skal også ha planlagt KS siden detter vil bli KS nr 3.

Noen her som vil dele sine opplevelser med fødsel på dette sykehuset???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt...... Dette lurer jeg også på. Jeg skal nemlig også føde på drammen!

Skrevet

Jeg skal også føde der, i februar. Men vet ikke noe spesielt om sykehuset. Ingen som vet? :)

Skrevet

Jeg skal også føde der, termin 7.feb. Jeg er førstegangsfødende men kjenner flere som har født der.

Konklusjonen jeg har kommet fram til at de fleste er fornøyd med fødeavdelingen, men at ingen er fornøyd med barselavdelingen. Har hørt det er mye mas og stress, og at de nesten ikke har tid til deg.

Jeg har derimor hørt masse positivt om Blefjell sykehus (Kongsberg), så vurderer å føde der, selv om de ikke har nyfødtintensivavdeling hvis det skulle bli komplikasjoner. Da blir man uansett sendt til Drammen.

Men vi skal på fødselforberedende samtale etter nyttår, så da får jeg vel litt mer følelse på hvordan kjemien er på Drammen.

Får vel bare følge magefølelsen..

Skrevet

var det ikke foresten dette sykehuset som viste en serie på nrk som het jormødrene? Kom pluttselig på at det kansje var det sykehuset. Da virket de veldig flinke. Går ann å se på nrk sine nettsider:-) husker jeg satt og så alle episodene på nettet før jeg skulle ha nr 2;-) gråt og gråt for synes fødsler er så fine:-)

Skrevet

stemmer =) Gå inn på www.nrk.no og nettTV, så gå under "j" for jordmødrene. Alle episodene ligger der :)

Skrevet

Fødte der i fjor.

Fødselen gikk strålende hadde verdens beste jordmor som virkelig var super.

Men opplevelsen på barsel gjorde at jeg måtte tenke meg nøye om før jeg valgte å føde der igjen.

Var veldig overlatt til meg selv, og måtte mase meg til info..De hadde overhode ikke tid til meg. hver gang jeg ringte på de så sa de at de måtte komme senere. Fikk kjeft fordi jeg ikke hadde fylt ut et skjema som ingen hadde gitt meg noe beskjed om at skulle fylles ut...Og som førstegangs som plutselig sitter der med en nyfødt så var det viktig for meg å få en behagelig start, info og "omsorg"

Pluss en haug med andre ting.. Men kan jo hende jeg var ekstra uheldig.

Men har bestemt meg for å reise hjem med den lille så fort som mulig denne gangen

Skrevet

Hei,

Jeg fødte nr. 1 på Kongsberg, men ble sendt til Drammen pga infeksjon hos lillemann. Derfor har jeg ingen fødselserfarnig fra Drammen (men var veldig fornøyd med Kongsberg).

Barselavdelingen var etter min mening mye bedre på Kongsberg. I Drammen ble det veldig upersonlig og de hadde liten tid til meg. I forhold til mat for en som selv bor på barsel og har barnet i en annen etage på sykehuset var det også klønete. Det var veldig faste spisetider, mens i Kbg står maten fremme hele tiden og middagen blir stående i varmeskapet en god stund før den blir tatt bort.

Når det er sagt er det jo selvfølgelig en stor fordel for de som har behov for det at de har en nyfødtintensiv i Drammen. Der var de utrolig flinke og hjelpsomme. Så ikke ha alt for store forventninger til barselavdelingen, men uansett er barnet i veldig trygge hender.

Jeg satser selv på ny fødsel og barsel i Kbg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...