Gå til innhold

Bruk av eggløsningssprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit! Na har jeg regnet og tellt og holdt på så jeg nesten er svimmel her og jeg kommer ikke bort i fra at eggløsning mest sansynlig vil falle på 24. desember denne måneden. Jeg kan selvsagt ikke reise fra barn og resten av familien denne dagen så sjansen for at jeg må vente helt til januar er jo da til stede. MEN jeg bruker eggløsningssprøyte (har slitt med eggløsning) og om jeg da setter den kvelden 21. og reiser den 23., tror dere da at eggene vil være klare? Er ikke det en av effektene av eggløsningssprøyte? At det kan fremkynde eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du går til gyn og scanner på en viss dag i syklus? Da vil du jo få vite når du må sette den ? Skjønner ikke helt hvorfor du driver å regner så mye...Folliklene må jo ha en viss størrelse for at de skal anses som modne. EL-sprøyta er med å modner siste biten etter at de har nådd akseptabel størrelse.

Skrevet

Ja jeg er innom å scanner før jeg setter sprøyte.

Nei kanskje ikke noe grunn til å regne så veldig. Det er vel fordi jeg håper å få det til før juleaften. Fikk mensen i går/dag, veldig små blødninger på formiddagen i går så startet det ordentlig i dag. Når jeg regner EL med antatt mensenstart i går ender den opp på 24. og om jeg regner å ha fått den i dag regner jeg den til 25. og da håper jeg at det kan være mulig med EL spsøyte å alikevel insemineres den 23. Hva tror du som er tvillingmamma og tydelig har gjort noe riktig? :-)

Har tatt EL sprøyte før når jeg har hatt folikler rundt 16-17mm, føler liksom dette muligens er litt tidlig, men gynekologen sier det er riktig så da er det vel det.. (har ikkeblitt gravid da, men det kan jo være mange grunner til det.)

Skrevet

Hei igjen mamman og prinsessen:-)

Først og fremst forstår jeg veeeldig godt at du er utålmodig. Og måtte hoppe over en syklus og vente en måned ekstra føles så uendelig lenge når en er midt oppi det.

Jeg ville jo tro at det skulle gå ann å sette EL-sprøyta en dag "før", hvis det skulle vise seg at det krasjer m julaften. Man har jo en viss slingringsmonn på størrelsen, men den bør vel ha rukket å bli oppi 17-18mm før en setter den.

Jeg ville rett og slett diskutert det med gyn når du skal dit. Da vet dere jo også hvordan du ligger ann størrelse- og folikkelmessig og kan regne litt på det - så følger du hans råd.

Det er jo greit at alt ligger til rette for graviditet når en først reiser ned og bruker mye tid og penger på dette, - og hvis det ikke gjør det ville jeg ventet til januar.

Masse lykke til, blir spennende for deg !!!

Skrevet

Hei mamman&prinsessen!

Skjønner godt at du regner og teller dager, vi blir veldig opphengt i det som skal skje når vi er i gang - naturligvis.

Et problemet er at syklusen vår gjerne endrer seg og blir uforutsigbar når vi holder på. Uansett hvor klokketro den har vært tidligere i livet. Håper du får reist nå i desember på en passende dato, det er noe herk

å måtte hoppe over en måned.

Hva vi andre her inne tenker og tror om din eggløsning og når du skal sette eggløsningssprøyte er irrelevant, det er det legene sier du må lytte til.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...