Gå til innhold

Dere med små barn i barnehage (under 1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser de i barnehagen?

Jenta skal snart begynne, og jeg lurer litt på hvordan det blir med mat. Hun spiser vanligvis grøt til frokost, og brød til lunsj. Kan hun fortsette med grøten til frokost i barnehagen, eller ser de helst at hun spiser brød da også? Hun har ikke fått helt taket på denne brødspisingen, så hun blir liksom ikke skikkelig mett.

Og så har vi fruktmåltidet da.. Foreløpig er hun ikke så begeistret for "ordentlig" frukt, går helst i fruktmos. Kan jeg sende med det i stedet for frukt? Og blir ikke det litt lite mat? Det metter jo egentlig ikke... Kan hun eventuelt få et middagsglass på den tiden? Hmm, mye en skal lure på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen der mini går (10 mnd) var jeg til oppstarts samtale før han begynte, hvor de spurte om alt den slags. Det virket veldig som om alt var opp til meg. Jeg har sendt med grøt pakke og fruktmos i barnehagen, og har sagt ifra at han skal ha grøt til frokost, men at de ellers kan prøve med brød, hvis han ikke blir mett av det gir de han grøt og fruktmos. Har ikke sendt med middagsglass fordi de har middag i bhg som de moser til han. Min var heller ikke særlig begeistret for frukt og brød, men det har tatt seg veldig opp etter at han begynte i bhg. Det var visst vanlig når de satt rundt bordet med andre små som spiste :)

Men jeg anbefaler at du sender med det hun er vant til, så kan heller de i bhg prøve seg frem etterhvert. Lykke til:)

Skrevet

Min er 13 mnd, men begynte når hun var 11 mnd.

De spurte i bhg hva hun spiste, om hun skulle ha grøt eller om hun spiste brød.

Jenta mi spiser frokost hjemme kl 8,

Lunsj kl 11.30 i bhg brødmat

Middagsglass og frukt kl 14.00

Det er kun de barna som er under 2 år som får middagsglass kl 14, de andre klarer seg med bare frukt evt en brødskive om de er mer sulten.

Skrevet

Så vidt jeg vet er alle barnehager inneforstått med at småbarn ikke alltid spiser brød til b.hg's tidspunkt.. Snuppa mi er 9mnd og begynner snart. Hun spiser brød, men må ha flaske med hypoallergan-melk og sover på de tidspunktene de spiser i b.hg. Sånn er det bare..

Syns du skal stikke innom barnehagen en tur og parte med de, så er du litt mer informert før dere starter opp. Det syns de helt sikkert bare er koselig i b.hg, bare ring først og hør når som passer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...