Gå til innhold

F*ckings NAV!! Flere som har borte i dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra Nav i dag! De skriver:

Du startet din permisjon den 120809. Vi har registrert at du fødte 260809, det betyr at du startet uttaket av foreldrepenger 10 stønadsdager før fødsel. Av den grunn er din stønadsperiode forkortet med fem stønadsdager.

Ja, jeg fødte en uke før termin. Men det gjorde jeg med min sønn også, og da fikk jeg ikke noe sånt brev. Er det flere som har vært borti dette, eller kan det være feil fra NAV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

velkommen til NAV; helt fucka!

Skrevet

Er dere litt sånn hjernedøde?

NAV er et forvaltningsorgan. De forvalter.. Politikerne våre lager lover og regler. Forbann heller dem.

Skrevet

Godt mulig jeg er litt sånn jernedød ja, men jeg forbanner politikerne våre som setter disse lovene og reglene også!!

HI

Skrevet

Dette er helt korrekt fra nav. Og dersom permisjonen din ikke ble forkortet når du fikk sønnen din, er det DET som er feil, ikke det vedtaket de har gjort nå!

Nav forholder seg til de reglene som er laget, det er ikke nav du skal skylde på her!!!

Skrevet

Det er sånn reglene er, og om du hadde satt deg inn i permisjonsreglene ( som du burde ha gjort) så hadde du visst det fra før. Det er ikke Nav som har laget reglementet, og de har heller ikke gjort noen feil, det er bare du som ikke har fulgt med i timen.

Skrevet

Hva er du egentlig forbannet på???

At permisjonen din har blitt kortet ned med en uke?

Skrevet

Det er helt normalt at de dagene som 'forsvinner' ved å føde før termin faktisk gjør det. Det gjorde de nok sist også, det er bare det at du nå fikk et brev om det. :) Bare ta det helt med ro, du får de dagene du skal ha likevel, det er bare at de dagene før du fødte ikke flyttes til etterpå. :) Ikke noe nytt altså.

Skrevet

Nav SKAL ha myyye kritikk skal jeg si deg!

Greit nok at det ikke er de som sitter på kontoret på nav som har laget reglene, men de mange (altfor mange) nav-ansatte jeg har vært borti har ikke forstått det nye systemet helt etter at alt ble slått sammen til NAV. Treg behandlingstid er det også.

Og det har ingenting med lover og regler å gjøre, det er bare ren fakta.

Skrevet

Du bør heller være glad for at de denne gangen faktisk sendte deg et brev og informerte deg om det, for de trakk deg garantert de dagene forrige gang også, uten at du fikk det med deg. NAV har vel funnet ut at de må gi folk informasjondn med teskje, ettersom dere tydeligvis ikke klarer å sette deg inn i reglene.

Skrevet

Det er sånn reglene er! hadde du satt deg inn i permisjonsreglene så hadde du visst dette... Det står VELDIG TYDELIG i reglene dette her... Sutrepave...

Skrevet

Sånn reglene er, med første fødte jeg en mnd tidlig da mistet jeg 3 uker permisjon. de 3 ukene so skulle vært før fødsel.

Skrevet

Nav fortjener en del klaging nå for tiden for det ER mye rot, men DETTE kan man ikke klage på.. Lovverket sier helt klart at om man føder før tiden mister man resterende av de 3 ukene som er forbeholdt før fødsel.. Føles nok urettferdig men husk at de som føder over termin får jo ikke lengre permisjon og de får med andre ord mindre tid med babyen.. Hva er viktigst? Å få heeeeele permisjonen eller ha mest mulig tid med babyen? En no brainer spør du meg..

Skrevet

Er det ikke fint at NAV sender ut et slik brev slik at du ikke beregner feil siden da? NAV har jo helt rett. 3 uker må taes før fødsel så da taper du litt i forhold til hva du sansynlig vis hadde regnet med ut fra termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...