Litt for mye Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Har vært i Thailand to ganger og en gang på Bali. Likte meg de stedene jeg var. Nå skal vi dra med barna på 2,5 og 4 år i januar. Vi blir borte 3 uker. Hvor i Thailand ville dere reist og ville dere dratt til Vietnam eller indonesia i tilegg,isåafall hvor??? Vi må bestemme oss nå for det skal bestilles i morgen.
☆Monkey Business☆ Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde dratt til Vietnam hvertfall
digger Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Da ville jeg valgt Thailand siden de har godt utbygget helsevesen.
Litt for mye Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2009 Men hvor i Vietnam? Mannen min har vært i Saigon,men sier det ikke er noe sted for små barn. Har du vært i Nha Trang?
Litt for mye Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2009 Hvori Thailand ville du reist og hva er bra der?
digger Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Har selv bare erfaring med Phuket, men trivdes bra der:)
flypapir Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Av de stedene jeg har vært i asia, ville jeg dratt tilbake til Malaysia. Nydelig land Vi var i Kuala Lumpur og påe n øy som heter Redang. Fantastisk!
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Malaysia! Kuala Lumpur og øyene Redang og Langkawi. Fantastisk!
flypapir Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Mingens; Så moro å se andre som har vært på Redang! Jeg forelsket meg fullstendig i øya
Litt for mye Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 9. desember 2009 Så bra forslag. Men hvordan er det på Redang/Langkawi? Og Kovalam? Hva er det å finne på utenom bading (som vi forøvrig elskar alle mann) og spising. Hvordan er prisene på mat/utflukter og overnatting???
Gjest ->>- Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 Vietnam er interessant, men ikke noe typisk feriested med småbarn. Nha Trang imponerte ikke, og om du tenker på strand og barnevennlighet og slikt når det ikke den jevne thailandske badeby til knærne. Stemmer for enten en kombinasjon av strandsted i Thailand + Angkor i Kambodsja eller strandsted + Nord-Thailand. Da får man en fin blanding av klassisk syden og eksotisk kultur. Om dere f.eks går for Koh Chang eller nærliggende øyer (Koh Wai og Koh Maak er fine), er det ikke så langt til Kambodsja heller. Jeg liker Bangkok godt også, så en optimal treuker med småbarn hadde vært fly til Bangkok og dra rett til strandparadis (evt fly til Phuket om man vil til et av stedene lengst sør), droppe innom Angkor i 3-4 dager og så ta et par dager i Bangkok på slutten.
erteposen + 4 Skrevet 10. desember 2009 #15 Skrevet 10. desember 2009 Er enig i at Thailand er flott om en tar med barn og ikke vil ha mye stress, selv om vi skal teste ut Vietnam neste gang. Kambodsja hadde jeg ikke reist med barn, tror jeg, siden sykehusene har såpass dårlig standard. De anbefaler jo å reise tilbake til Thailand om en er dårlig, og er det akutt liker jeg å ha et sykehus av en viss standart i nærheten.
Gjest ->>- Skrevet 10. desember 2009 #16 Skrevet 10. desember 2009 Joa, for Kambodsja generelt gjelder det, men så lenge man holder seg i nærheten av Siem Reap/Angkor er det uproblematisk. Royal Angkor International Hospital holder høy standard. Angkor Wat er fantastisk! Man kan fly direkte til Siem Reap fra Thailand, eller kjøre rimelig kjapt om man befinner seg på nordøstkysten.
erteposen + 4 Skrevet 10. desember 2009 #17 Skrevet 10. desember 2009 Situasjonen har sikkert endret seg siden min gamle far jobbet der. Han likte ikke tanken på at vi tok barna våre med inn i Kombodsja, men sine egne barn har han dradd verden rundt uten tilgang til sykehus med legevesken under armen:) En hønebestefar, om en kan brukte det uttrykket.
Ninni med 2 søte jenter Skrevet 10. desember 2009 #18 Skrevet 10. desember 2009 Maldivene. Fantastiske øyer. Sukk.. dit skulle jeg gjerne dratt igjen ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå