Gå til innhold

Utseende så viktig da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye snakk om stygge barn her. Er utseende det viktigste her i verden??

Er det de unge blonde mødrene som er ute med sine "glupe" kommentarer nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er du som er uvitende hvis du påstår at utseendet har lite å si. Det er velkjent og veldokumentert at pene barn er mer populære og dermed mer lykkelige senere i livet. Man antar automatisk at et pent barn/menneske er flinkere /smartere/har flere venner osv enn sin mindre pene lekekamerat/venninne.. Dette er veldokumentert

Skrevet

Dokumentert av hvem? Forklar meg forskjellen på et vakkert barn og et stygt barn...

Skrevet

dokument blant annet i sosialpsykologiske studier. Det er ikke lett å forklare med ord forskjellen på et vakkert og et mindre vakkert barn, men (studier igjen viser at) det er noen ganske bestemte trekk som vi mennesker foretrekker/synes er vakre når vi ser på andre mennesker.. Disse trekkene er blant annet store øyne, symmetri i ansiktet, markerte kinnben osv osv... Jo flere slike trekk, jo mer sannsynlig er det at personen vil bli ansett som vakker..

Skrevet

anonym 2025:

 

Det er det dummeste jeg har hørt ever.

At pene mennesker blir bedre likt osv..kjenner ei alldelses nydelig jente jeg,som alle vi fra vårt sted syntes var utrolig flott i hele oppveksten..en veldig vakker jente...

Da hun begynnte på skole et annet sted enn her,ble hun regelrett mobbet fordi hun var for pen.

Så jeg vet ikke hvor du har det fra...

 

Skrevet

Det er mulig det er det dummeste du har hørt, men det er like fullt et velkjent faktum.

Skrevet

det stemmer som 2025/2035 skriver.

 

det at du vet om EN jente som ble mobbet er jo uinteressant og irrelevant. Det blir jo bare unntaket som bekrefter regelen.

 

Det er jo det samme med voksne mennesker. Man har som regel lettere for å like pene mennesker, de har lettere for å få jobb, forfremmelse, lønnsøkning osv osv.

 

Det betyr jo ikke at det BARE er positive ting med å være pen.

Skrevet

Men å kalle et barn for stygt? Ærlig talt, barnet er under utvikling, det har ikke fått alle trekkene sine, valpefettet er der, bløte kinn, Prøv å se litt lengre på et menneske neste gang, se forbi det du syns er så stygt, jeg er sikker på at du vil oppdage noen fine trekk. Om noe er dokumentet eller ikke er jo totalt irrelevant, jeg nekter å å mene det samme som en haug av forskere, har de rett bare fordi det har skriblet det ned på et papir?? Tenk litt lengre enn nesen rekker da..

 

Skrevet

Mulig det..men det var det beste eksempelet jeg kom på da.

Kjenner til flere, også andre veien.

Mulig jeg kommer fra et sted det ikke er sånn da...kjenner mange mindre pene som er supersmarte,har masse venner ,bra jobber osv.

Har igrunnen ikke sagt at jeg vet om EN jente,sa jeg vet om en jente.

Syns egentlig ikke det er uintressant og irrelevant...selv om du syns det jeg.

For det beviser også at de som kan være pene ikke har det lett heller...veldig ofte andre veien også som jeg har opplevd...de må bevise så mye mer,at de også kan gjøre en bra jobb.

Av de jeg har opplevd gjennom et langt liv,syns jeg det virker som de må streve mye mer og bevise mye mer.

Skrevet

hvis du mener det er totalt irrelevant om noe er dokumentert, kjenner jeg at jeg ikke gidder å diskutere med deg. Forskere mener ikke det du mener fordi de har "skriblet det ned på et papir" som du sier...

 

Men, det her gidder jeg ikke kaste bort tid på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...