madike Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Er i uke 33 nå, og har allerede kjøpt inn en boks som jeg hadde tenkt å begynne å ta om noen uker. Var hos jordmor i går, og spurte henne for sikkerhets skyld om hun hadde hørt om bringebærkapsler. Hun sa at de inneholdt et stoff som ikke var anbefalt for gravide. Så hun ville ikke at jeg skulle bruke de.Vet ikke hva slags stoff det var snakk om.. Noen andre som har hørt om dette?
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Hmmm...Har hørt om noen jordmødre som har anbefalt dette til gravide, men har jo ikke fått dette fortalt selv av jordmor :-/ Tror nesten jeg må høre med henne hva hun mener når jeg skal dit i morgen....
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Hmm.. Har også hørt om jordmødre som har anbefalt dette. Men har også sett de som ikke anbefaler det, feks i heftet som kom i bam pakken....
nordlyset Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Har nu hørt om så mange rundt omkring som har blitt anbefalt om å ta dem.Enda ikke hørt noe negativt om dem. Syns det hørtes rart ut. Men er spent om det er flere som blir anbefalt om å ikke ta dem. Tar disse selv,men har ikke hørt med jordmor.
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Har en boks bringebærkapsler stående på badet og der sto det jo ingenting om graviditet...Altså verken anbefalinger eller advarsler. Jeg mener jo at de burde ha noen advarsel der om de ikke var bra for gravide...??
madike Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2009 Sitter å leser på boksen nå, og den inneholder kun bringebærblader og gelatin fra storfe. Dette er vel umulig noen farlige stoffer? Kan jo være at det finnes bringebærkapsler med andre tilsetningsstoffer?
hormonia&alienimagen3 Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Det hørtes rart ut...første gang jeg har hørt negativt om de ihvertfall...
Wishes* Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Hmm. Jeg sitter her med en pakke bringebærblad-te. Å på den står det at det ikke må brukes i begynnelse av graviditeten. Sikkert pga faren for abort. Blir vel ikke helt det samme som kapsler, men den smaker godt og jeg håper den funker:-)
b77h Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Jeg kjenner ikke til bringebærkapsler eller hva effekt det kan ha, men generelt så er jo ikke jordmødre eller leger eksperter på alt her i verden. Og de kan som regel mer om medisiner som selges på apoteket. Men jeg ville helt klart ikke kjøpt noe tilfeldig på internett, men snakket med noen som kan noe om det, og kjøpt fra produsenter som en vet lager rene og gode produkter.
Nr3-2012 Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Har lest et sted at teen av bringebærblad inneholder garvesyre og at for mye kan gi hodepine.. Det er også påvist i en del tilfeller at man kan få forhøyet blodtrykk av bringebærblad. Men disse tingene er jo ikke farlig så lenge du blir godt fulgt opp, noe vi blir i siste trimester. Jordmor burde jo ikke som helsepersonell uttale seg om noe hun ikke er sikker på. Spesielt ikke om noe som i ganske mange tilfeller blir omtalt som positivt for livmorens sammentrekning etter fødsel. Jeg ville bare tatt dem om jeg var deg =) Skulle du evt få høyere bt er det jo bare å slutte å ta dem så går det over.
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 "Gjennom århundrer har bringebærblad blitt benyttet som tilskudd for gravide. Bringebærblad har tradisjonelt blitt brukt i slutten av svangerskapet for å gi fødselen et normalt forløp." Dette står på min eske fra Nature's Sunshine fra Life helsekostbutikk. Bekymrer meg ikke noe for om det kan være noe galt egentlig. Har jo bare hørt positivt om de, og det er jo ganske velutprøvd.
_Løvemamma_ Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Det eneste 'negative' jeg har hørt om bringebæsblad er at man skal være forsiktig med å ta det om man har høyt blodtrykk. Men så nøye som gravide kontrollers her i landet er det fint liten fare for at man skal gå rundt med høyt blodtrykk uten å være klar over det.
prins 07, prins 10 Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 Jeg mistenker de kapslene for å ha fremskyndet en masse vonde kynnere, og rier som aldri kom skikkelig i gang. Jeg hadde også skikkelige smerter når livmoren trakk seg sammen etter fødsel. Styrer unna denne gangen. MEN: Det behøver jo ikke være de da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå