Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 du går ikke opp av selve lightbrusen.. men den kan føre til at du får sukkersug!! og derfor spiser mer usunt.. eller dersom du er på slankern; så kan den gjøre at vekta stopper opp. for kroppen tror at den får sukker...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 hvor har du dette med at vekta stopper opp fordi kroppen tror den får sukker, fra?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Nei du går ikke opp i vekt. Jeg drikker umenneskelig mye pepsimax daglig, gjort i flere år, å har ikke lagt på meg noe av den grunn. Har ellers et normalt sunt kosthold og drikker selvsagt vann i tillegg til brus.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 En liten fysiologileksjon: Når man drikker/spiser noe som smaker søtt, reagerer bukspyttkjertelen med å produsere insulin som en forberedelse til at tarmen snart skal ta opp sukkeret. Insulin senker som kjent blodsukkeret. Men - så var det lettbrus tarmen fikk, og ikke noe sukker å ta opp. Bare kunstige søtstoffer. Dermed synker blodsukkeret, og for å kompensere for det, vil man få søtsug. Det er ikke lettbrusen i seg selv som gjør at man legger på seg, men det unødvendige søte, gjerne i form av mellommåltider, man spiser som et resultat av blodsukkerfallet.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 joda, dette vet vi, men så lenge man ikke spiser mer (som resultat av søtsuget) legger man selvfølgelig ikke på seg av lettbrus, og det med at kroppsvekten stopper opp (hvis man er på slankern) fordi kroppen tror den får i seg sukker, er noe stort sludder!
b10na&lillegull Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Jeg blir mer sulten av det har jeg merket, så det blir isåfall den veien. Men lett brus har ingenting å si på vekta
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Selvsagt - hvis man klarer å motstå søtsuget, og ikke spiser som et resultat av det. And that's a big if. Selve brusen i seg selv har jo bortimot null kalorier, den legger man ikke på seg av. Men de to tingene henger åpenbart sammen, noe mange her inne ser ut til å være ute av stand til å få inn i hodet. NN over her.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Anonym 19.46 Du er helt ute å kjører her! For det første, det er ikke søtsmak som gjør at det produseres mer insulin. Det er når kroppen får i seg glukose, stivelse osv at bukspyttkjertelen begynner å podusere mer insulin. Insulinet hjelper glukosen over fra blodet til muskelceller og andre celler som bruker glukose som energikilde. Kunstig søtstoff (bortsett fra søtstoff som slutter på -ol inneholder så og si ikke energi) Light brus gjør verken at blodsukkeret stiger eller synker. Den inneholder ingen kalorier. Det du påstår over her, at blodsukkeret synker og man får søtsug, er en velkjent myte. Det er ikke sånn kroppen fungerer.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Man går ikke opp i vekt av light brus! Blodsukkeret endrer seg ikke av light brus! Man får ikke mer søtsug av light brus!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Nei, man går ikke opp i vekt av light brus!!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #13 Skrevet 9. desember 2009 Jeg drakk masse Lightbrus, og gikk over til sukkerbrus, og la ikke på meg...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 Men dere som er så glad i lightbrus (pepsimax feks) at det går flere liter om dagen: Trenger dere all den brusen? Tenker dere ikke på tennene deres? Hvilke signaler dere gir ungene deres som sikkert ikke får like mye lightbrus? Om det hadde vært bra å drikke lightbrusen ville den vært anbefalt av leger. For 10 år siden var jeg selv avhengig av cola, men det var begrensede mengder per dag da, 0,5 liter om dagen. Klarte å slutte med det, det er jeg sikker på at flere enn meg klarer.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #15 Skrevet 9. desember 2009 Du går ikke opp av light-brusen i seg selv. Men den er ikke bra for deg. Det finnes mye kalorifritt som allikevel er skadelig for kroppen din. Å slutte med brus er lettere enn å slutte å røyke. Vann er sunt og godt og nyttig for kroppen din. Ingen gode grunnen til å ikke slutte med brus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå