gravid_m_lille_noah<3 Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Var på ul i dag er 15 uker og livmorhalsen min var på over 5 cm så legen mente at jeg ville få en lang fødsel. Har deres blitt målt eller? Hva er det normale målet?
snurretassa Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Hæ, hvordan måles denne? Eller rettere sagt; hvorfor? Jeg fikk for øvrig vite at jeg nok hadde en trang sådan da jeg satte inn spiral etter fødsel, da dette gjorde veeeldig vondt. Aha! tenkte jeg da jeg hørte det, det forklarer hvorfor jeg nesten døde av smerte da jeg fødte sønnen min... Eller, det føler vel de fleste... ;-)
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Min ble målt ved innvendig ul pga tynt utflod jeg hadde. Tok da en sjekk for å se om dette hadde påvirket livmorhalsen noe det ikke hadde :-)
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 I uke 26 var livmorhalsen hos meg 3.7 cm. Alt frå 2.5 til 5 cm er vanlig. Når modningen starter skal livmortappen flates helt ut. Jeg fikk målt min ved ul da jeg har sjanse for å føde for tidlig, og lengda på livmortappen kan vise til om det er noe på gang eller ikke.
gullegget Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Trodde ikke det hadde noe med fødselen å gjøre.. Sist var livmortappen 4 cm, var på kontroll i uke 28-29 pga masse vonde kynnere. Hadde vannavgang uten rier 6 dager før termin. Ble satt i gang dagen etter, var ikke helt moden og ikke med flat livmortapp. Fødte på 1,5 time.. Men når du er førstegangs fødene er fødsels kanalen lenger. Så det tar gjerne lenger tid å presse ut barnet. Kanskje det var det han mente? Du får ta modnings akupunktur og ha mye sex på slutten, det hjelper på å klar gjøre kroppen til fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå