Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Skal til jordmor i mårra, er da 38+1. Har den siste tiden hatt masse murringer og håper det kanskje har modnes litt. Har i en uke hatt "regelmessige" kynnere som er harde og tidvis vonde. Jeg lurer på om jeg kan be henne kjenne etter om det er modning/åpning, og om det modent og klart kan jeg be henne kanskje strippe meg?? Er det andre som har spurt JM om dette så tidlig...?? Er sååå fødeklar....Mentalt i allefall;) Skulle gjerne ha født før jul...Da jeg føler det er en liten stressfaktor å ha termin 1. juledag!! hehe Skjønner at det er tidlig å spørre...Men tenkte jeg skulle høre om noen av dere andre hadde erfaring med dette?
_Løvemamma_ Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 For babyen sin del ville jeg nok ventet til ca tremin for å be om å bli strippet. De kommer somregel når de er klare for det Dessuten, med termin så sent i desember kan det jo hende at babyen din vil vente med å komme ut til over nyttår, og selv om jeg forstår at du allerede er utrolig utolmodig så vil babyen ha stor fordel av å være født i januar framfor desember. Da vil h*n være blandt de eldste og modeneste i klassen, istede for å være yngst og kanskje slite litt med å henge med.
mirremamma Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 hmm... einnå e ha gått me skikkeli murringa de siste 3-4 dagan... jaja d nurke her lar veinte på se..=) men e føl me veldig så fødeklar for øyeblikket... åsså kjeinn e at e bi meir å meir nervøs jo flere daga som går....Utålmodi veit e ailt om..... termin i dag e.. va t jm å sjekka om e ha åpning..men neida kji d engang... usj..
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2009 Er virkelig ikke innstilt på å gå over termin....Men skjønner godt poenget ditt Det med modenhet er jo variabelt om den er født i januar eller desember. Kjenner flere som er født i desember og er foran og mer moden enn sine klassekamerater som er født i januar, februar osv...Så det er jeg eventuelt lite bekymret over Men de kommer når de er klare for det...Bare håper den er klar om ikke så lenge
ellenle Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Ser at vi har termin samme dag, og jeg er og meeega utålmodig! Var hos jm på mandag, da sa hun at jeg var helt moden, og utflatet livmortapp. Men ingen åpning. Har hatt vonde kynnere som jeg følte gikk over i rier igår natt, men vært helt dødt siden... Vurderer ALVORLIG å få lakserolje i hus, så jeg kan ta neste gang kynnerene begynner... hva sier du...? søsteren min har veldig god effekt av det, hun som anbefalte det, men vet ikk helt... er 2.gangs.
ellenle Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 glemte å si at jeg ikke ble strippet... Tørte liksom ikke spørre...
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2009 Er også 2.gangsfødene...Tror nesten det er derfor jeg er så utålmodig...For denne gangen VET man hvor stor opplevelse det er å føde og få holde de i armene for første gang Tør ikke ta lakserolje...Er litt skeptisk...Men kan jo høre med JM i morgen Hun er kjempe grei og svarer på alt...Hun syns ingen spm er for dumme Men om hun IKKE anbefaler det så tørr jeg ikke, men om hun sier OK kjører jeg på
You can call me Dårris Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Jeg ba om å bli strippet, men hun nektet før en uke etter termin den gangen iallefall. De gjør det uansett ikke om man ikke er moden hvis jeg ikke tar feil. Klart det er forskjellig hvor modne barna er, men det er jo stas å være eldst i klassen også da, du får trøste deg med det. Er det første barnet?
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2009 Er 2.gangsfødene og fikk første 2 dager før termindatoen. Pr definisjon er man jo i termin mellom uke 38 - 42...Altså +/- 14 dager. Syns Norge er et U-land i grunn når det gjelder overtid, da ingen andre land lar gravide gå 14 dager over termindato. Men dette trenger jeg jo ikke å bruke energi på å bekymre meg over siden jeg bare er i uke 38 enda
Nr3-2012 Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Huff ja jeg kan utålmodig!! Har vært det siden uke 37-38 og nå er jeg 11 dager over... Forrige gang fikk jeg 14 dager over! Dere har iallefall den fordelen at barnet deres gjerne blir nyttårsbarn da!!!! Mye kjekkere å være født i januar enn i desember, eller??? Jeg har ikke hørt snakk om stripping og ikke vil de sjekke om jeg er moden... Skal ha en god grunn for det for de vil ikke ødelegge at ting skal gå naturlig for seg bla bla bla.. Ikke noe gøy å høre når man er lei men... Lykke til!!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå