Gjest Siklerotte Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Si meg, selges ikke det? Og hvis ikke, si meg - er det vanskelig å lage? Og hvis det ikke er det - blir det godt?
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Vet ikke. Tror ikke det. Ja. Men har ikke fått det siden bestemoren min levde.
Turid Laila Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Hva er det? Alternativt kan du jo putte konditorfarge i vanlig risengrynsgrøt. Voila - rødgrøt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 jo, det selges sammen kompotene mener jeg å huske. det kan umulig være spesielt vanskelig for moren min greier å lage det.. og det sier en god del. etter litt enkel kvasir bruk så fant jeg ut at antagelsene mine var riktige. 8 dl saft og vann sukker 4 ss potetmel 1. Saften må være ganske sterk. Bland saft, vann og potetmel i en kjele. Rør til det koker opp. Rødgrøt må bare ha et oppkok. Koker den lenger, kan den bli tynn igjen. 2. Hell rødgrøten i en dessertbolle. Strø litt sukker på toppen for å unngå snerk. Avkjøl. 3. Serveres med fløte, eventuelt blandet med melk
Patetica fåkksi Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Rødgrøt er godt! Jeg kan ikke se for meg at de tar noe så lekkert vekk fra hyllene?
Gjest Siklerotte Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Mente å huske at de solgte det selv - men jeg har faktisk spanet gjennom x-antall butikker til intet hell. Konklusjon; nei, de selger det faktisk ikke. I alle fall ikke på butikkene jeg frekventerer, for fae! Ser ikke så ille ut å lage, nei - greien er mer om det blir veldig godt? Utrolig nok blir få ting jeg lager spesielt godt! Kan ikke forstå det selv!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 hehe... jeg må innrømme at jeg aldri noen gang har tenkt på deg som en spesielt utpreget husmor. og at jeg derfor forestiller meg at deg og matlaging må være for en komedie og regne :D' men deg gjør meg i grunn godt å tenke sånn, for du har så mye annet flott og det ville vært for dårlig gjort om du var husmor i tillegg.. hihi.. jeg tror du kan klare det. eller du kan ihvertfall klare å få noen til å lage det til deg
Gjest Siklerotte Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Takk for det, men her må jeg rette opp i en misforståelse, for jeg kan jaggu lage flere ting; BROWNIES TOMATSUPPE PASTA MED PESTO VAFLER BLØTKAKE ROMKAKE FRUKTSALAT (skal man nevne alt, så skal man nevne alt!) BOLLER (men jeg dreit meg ut sist gang jeg skrøt slik av meg selv og det virkelig ikke ble spiselig, så er litt i tvil om jeg tør skryte det på meg igjen...) HORN VANLIG SPAGHETTI SALAT SOPPSUPPE WOK PIZZA Jaja, det stopper kanskje der - men hva mer trenger man? Synes det er teit å kunne lage mer. Hjemmebakt brød er f.eks dritvondt, så det vil jeg ikke kunne lage! Ellers er jeg enig - skal heller få en til å lage rødgrøt til meg. Har allerede funnet ut hvem! Gleder meg - nam nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå