Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har en bestemor som ikke har så lenge igjen ,hun har 3 sønner ,den ene er min far ,men han er død . Arver jeg og mine søsken min fars del av arven eller går hele arven til mine 2 onkler (brødrene til min far)?
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Dere skal vel arve den delen. Barn og barnebarn Avdødes barn og barnebarn kalles "første arvegangsklasse" i arveloven. Arven går som hovedregel til avdødes barn. Dersom avdødes barn ikke lenger er i live, går arven videre til deres barn, dvs. barnebarna. Hvis avdøde verken har barn eller barnebarn, går arven videre til mor og far. http://www.domstol.no/DAtemplates/Article.aspx?id=3431&epslanguage=NO
Tøssa Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 du og dine søsken arver din fars del. har akkurat vært fullmektig i booppgjøret etter faren min og der hadde vi akkurat et slikt tilfelle, der min nevø fikk sin avdødes far(altså min bror)sin del av arven. bare send en pm om du lurer på noe mer, kanskje kan jeg hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå