Maramara Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Da ser d ut til at jeg fikk bruk for denne timen alikevel da...jaja, noen må jo d også! Kjenner jeg er skikkelig spent på hva som skal skje...noen som vil dele sine erfaringe med meg? Håper på mange svar:)
Trultetryne Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg var på overtidskontroll på sykehusetb10 dager over termin. Jeg måtrte først ligge en halvtime med ctg-registrering, etterpå tok de ultralyd og sjekket modning/åpning. Så kom det enda en lege og så på ultralyden. Så ble det bestemt ganske kjapt skulle igangsettes med en gang. Hadde time kl 9 en onsdag og jenta ble født tidlig torsdag morgen.
Maramara Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2009 okay,høres greit ut d da! Hvorfor ble d bestemt at du skulle settes igang med en gang? Takk for svar:)
Trultetryne Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Det var litt lite fostervann. Ikke veldig lite, men på nedre normalgrense eller hva de kalte det.
moniccen_* Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har termin om 2 dager så ikke på overtid før om et par uker :-), men min kusine fikk også beskjed om at de ville sette henne i gang da hun var på overtidskontroll. Hun fikk mast seg til å dra hjem og hente bag etc. og komme rett tilbake, så sikkert greit å være forberedt både på at det kan være du må bli værende på sykehuset, -eller at du kan få dra hjem....
You can call me Dårris Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde overtidskontroll 14 dager over ul termin sist. Lå med CTG bånd (heter det det?) de sjekket modning og så fikk jeg akupunktur. Ingen UL for min del, dessverre.... Fikk etter dette ny time for kontroll en uke etter, de satte nemlig ikke i gang før 21 sager etter termin på dette sykehuset, og ble sendt hjem. sent på kvelden dag 17 over termin startet fødselen av seg selv. Gikk ikke helt som planlagt, ettersom poden lå med ansiktet opp, og ikke kom ut på egenhånd og jeg ikke fikk noe særlig åpning. Ble til slutt KS 19 dager på overtid. Ville krevd ul for å få sjekket hvordan babyen lå, og ikke latt det gå for lenge over tiden. Tror ikke det er så mange sykehus som går så langt som 21 dager over lenger da.
Nr3-2012 Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Hei! Dårlig gjort å si det men jeg er faktisk glad det ikke bare er meg =) Skal på overtidskontroll i morgen jeg og!! Når jeg var på det med førstemann var det ctg i 20 min eller halvtime også ul. De hadde ikke planer om å sjekke modning, men jeg mente slimproppen hadde gått dagen før så da sjekket de. Var ikke noe åpning eller noe så jeg ble sendt hjem med beskjed om å komme igjen om 2 dager. Heldigvis begynnte riene så smått den ettermiddagen =) Det jeg husker veldig godt er at legen og jordmoren jeg snakket med tydelig ikke var interessert i å bruke for mye tid på info til meg, så det er lurt å være forberedt med spørsmål slik at du kan stille dem før de rekker å sende deg hjem igjen. Det er ikke kjekt å gå å gruble på ting. Jeg håper vi begge får positive svar i morgen og at disse småtrollene som ikke vil ut kommer før helgen!!! =) Lykke til!!!
Maramara Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2009 uff ja, godt vi er flere om d:) Håper virkelig de gjør no for å få d i gang, kjenner jeg er litt redd for å bli skuffet og d å måtte vente flere dager til...Jeg trodde de var pålagt å sjekke åpning/modning jeg, mener jeg leste d på ahus sin hjemme side.. Vil virkelig komme igang nå! Ahus på deg også eller? Lykke til ja:)
Nr3-2012 Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Ja det er det jeg og er, vil gjerne bli satt igang nå!!! Småen er visst ganske stor så jeg blir ikke akkurat mindre nervøs for hver dag som går... Nei jeg skal på beryktede kk i Bergen! Får holde hverandre oppdatert her =)
Maramara Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2009 Ja d får vi gjøre...Krysser fingre og tær for oss begge:)
Tyttebærsyltetøy Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 jeg var på overtidskontroll 13 dager over termin. Gjorde UL og målte CTG. Ble da bestemt at jeg skulle settes i gang pga lite fostervann. Var ikke moden og startet med modningsgele. Dette virket ikke og den 14. dagen ble det forsøkt med cytotec tbl vaginalt. Ingenting skjedde. Lå med CTG registrering nesten hele tiden. 15. dagen startet jeg med drypp. DA startet det, men etter 1 time var fosterlyden så dårlig at det ble akutt sectio. Det var det...
Maramara Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 9. desember 2009 Oj såpass ja, håper d er bra med dere da:) Takk for tilbakemeldinger, setter veldig pris på d da jeg aldri har vært med på dette før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå