Gå til innhold

Tøybleier eller papir bleier?


k_lauve

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker i forhold til hva slags typer bleier jeg skal velge. Det er jo fordeler og ulemper med begge deler, men når det gjelder økonomi samt miljø så er tøybleier positivt, mens papirbleier er jo mere lettvint for oss foreldre....Hjelp!

 

Noen som har erfaringer med begge deler???

 

setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt begge deler til 1.mann. Personlig synes jeg det er greit å begynne med tøybleier når babyen er ca 6mnd og den får fast føde og litt fastere avføring. Dette kommer kanskje litt av at gutten vår hadde bæsjebleier opp til flere ganger daglig og det hadde blitt mange bleier som måtte skylles for avføring og vaskes... Men når avføringen blir litt fastere er det bare å legge et rispapir i bleien, det beskytter bleien og man bare tømmer papiret og avføringen i do. Bleien puttes så i bleiebøtte, wet bag ol.

 

En annen grunn til at jeg synes det er praktisk å bruke papir først, og så bytte til tøy ved ca 6mnd er at man som regel må bytte bleie str rundt disse tider. Om du ikke vil bruke brettebleier må man nemlig belage seg på å måtte bytte ut bleiene iallefall en gang. Jeg har vært veldig fornøyd med BG alt i ett bleier. De er reulerbare og passer fra ca 6mnd og jeg bruker de fortsatt nå når han straks fyller 2år (men de varer nok ikke så MYE lengre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for et godt svar på dette :) Spørs om det ikke blir papir bleier, tror ikke jeg får med mannen min på tøybleiene.

 

Lykke til videre med nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke tøybleier fra første dag. Jeg brukte brettebleier de første månedene på nr1, og var veldig fornøyd med det. Likte lite å pakke babyen i "plastik". Brettebleiene er myke og gode og puster godt og samvittigheten var god mtp miljøet!

Det er jo bare å vaske dem!!

 

Jeg kan komme med masse tips om du har lyst tll å prøve!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...