Lea Laus Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Jeg skal lage en marsipankake. Har aldri gjort det før. Finnes det en enkel løsning som fikser kake iløp av en kveld? Og hva må jeg ha inni? Mener å huske krem, funker det med sånn på boks mon tro..?
Dronningen! Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg ville ikke tatt kremboks, de flyter fort ut i stuetemp.... KJøp ferdig sukkerbrød og finn en oppskrift du synes virker ok, da er mye gjort... Kake klarer du å lage i løpet av kvelden:o)
Lea Laus Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2009 Trenger man å steke noe da? Eller er det bare å pynte og vips ferdig?
Lea Laus Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2009 Og får man tak i svart konditorfarge?
Dronningen! Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Om du kjøper ferdig kakebunn trenger du ikke å steke noe.... Svart konditorfarge tror jeg faktisk jeg har sett på Jernia men er ikke helt sikker:o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 traktøren har sort konditorfarge. jeg liker best lugano, da tar du vaniljekrem og sjokoladekrem og litt jordbærsyltetøy (jeg liker berst bringbær') og smører ut over mellom kakebundene og oppå. før du legger på marsipanen. du får kjøpt færdig utkjevlet marsipan også, men den er hvit da
Lea Laus Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2009 Da har jeg kjøpt svart konditorfarge:) De hadde på Jernia. Skal lage svart marsipankake med flammer og en flying-V gitar på. Blir knall tøft:) Vaniljekrem og skjokolade krem høres godt ut, lager du det selv eller kan det kjøpes? Bringebær og marsipan er kjøpt:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 jeg kjøper. eller jeg kjøper hele kaka ferdig...hihi.. for jeg er en gammel bakeri jente men de gangene jeg ikke har hatt tid til å bestille har jeg kjøpt halv eller helfabrikat av alt på prix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå