Tante Gustava Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Som helt fersk småbarnsmamma er mine bakeferdigheter ennå ikke helt utviklet Så jeg tenkte pepperkakedeig fra IKEA er genialt, og nå tenkte jeg å bake litt sammen med poden. MEN, det står jo ingenting om hvordan dette skal stekes??!? Mulig IKEA tror at dette er basiskunnskap for alle, men der faller nok jeg utenom... Noen av dere erfarne pepperkakebakere som kan hjelpe?
neekap Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 hehe, samme tenkte jeg ) 10 min på 170 grader, fant jeg på nett..
gullgutten_min! Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 i min ovn (whirlpool ) så steker jeg de på 150 grader i 6 minutter... da blir de "litt" myke men vet mange andre ferdigdeiger har 170grader og 8-10min...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Du må bare prøve deg frem. Når de begynner å bli litt brune i kantene så er det nok. Vi hadde ovenen på 200 grader vi, og ca. 7 minutt fant vi ut var perfekt. Men så kommer det helt an på hvor tykke du lager de også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå