Gå til innhold

Dere som har vært i en del bryllup/giftet dere selv...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leker med tanken på å gifte oss samtidig som vi skal ha barndåp. Men lurer nå litt på hvordan mat man kan servere. Kan man servere koltbord i et bryllup? Dersom vi skal gifte oss så må vi spare inn her og der.

Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Hei!

Ja dere kan servere koldtbord..

Er jo kanon godt, med litt varm mat og kaldt mat og mange gode salater.. :)

Husk: å ha nok brød

Skrevet

Ja, hvorfor ikke?

Enannen mulighet er en god gryterett/ viltgryte, det kan dere få enda billigere hos cateringselskapene. Evt smørbrød?

Skrevet

Godt å høre at det er godkjent med koltbord :-)

Skrevet

jeg så på lulsusfellen her om dagen da paret sparte for og gifte seg det kom en designer og ga tips ...hadde kjøpt pøast talerkner ogsån på nille.

og da tips om at mna kan jo ønske seg retter som gave også videre ...er jo bare tips og man velger jo selv hva man vil bruke. se på tv3.no og finn den var enten for 1 uke eller 2 siden mener jeg.

Skrevet

Dere kan servere hva dere vil i bryllupet deres. Det er deres bryllup. Ellers hadde vi koldtbord i vårt, noe som falt alle i smak fordi folk fant mat de likte.

Skrevet

Tror ofte det er ulike tradisjoner på dette i ulike kretser, og kanskje ulike deler av landet. Jeg har vært i 10 bryllup (inkludert mitt eget), og det har alltid vært 3 (eller mer) retters middag. Men vet at det er vanlig med koldtbord andre steder. Ville kanskje forhørt meg litt om hva som er vanlig i deres omgangskrets dersom du er opptatt av hva andre mener. Men som det de over skriver er det jo helt opp til dere hva dere ønsker, og det er ingen "regler" for dette.. Koldtbord gir ofte en mer uformell stemning en tallerkenservering, så er jo også viktig å tenke på om dette betyr noe for dere.

Skrevet

Vi hadde 110 gjester, og koldtbord. Ordnet all maten selv, med god hjelp av slekt!

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Selv er jeg vant med tre-retters middag i bryllup, men når dere skal kombinere dåp og bryllup så synes jeg det går fint ann. Dessuten er det sikkert kostnadsbesparende i fht at dere kan lage og kjøpe en del selv. Praktisk vil jeg nok også si det er siden man ikke er så avhengig av at maten må serveres og tilberedes til en gitt tid. Jeg antar at dere legger dere på en uformell stil hvis dere velger koldbord, for det passer nok best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...