Gå til innhold

Risikosvangerskap!!


Prins08&Prins10&?12.1pp

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en ivrig leser her inne,men skriver ikke mye. Akk nå føler jeg for å få ut mine følelser!!

 

Jeg er i dag 7+4. Jeg fant ut at jeg var gravid hele 8dager før IKM med ettermiddagsurin!! Lykke var så klart stor. Tenk at prinsen vår skal bli storebror. Det gikk vel en ukes tid og jeg hadde smerter i venstre eggstokk. Tenkte med en gang på svangerskap utenfor livmora. Fikk time hos privat gyn på dagen.. Det som møtte oss da var en cyste på nesten 5cm i venstre eggstokk... Jeg skulle på kontroll igjen om 3uker. Jeg ringte etter 13dager og ville ha ny kontroll fordi jeg følte noe ikke var riktig. Da så vi heldigvis en liten herlighet på 5mm med bankede hjerte<3 og ei cyste som hadde vokst seg til 7,3cm. Så altså 2,5cm på under 2uker. Jeg hadde et sterk ønske om å fjerne den og fikk time dagen etter på sykehuset. Jeg fikk snakke med 3overleger og alle sa det samme. Om svangerskapet ikke var ønsket kunne de gjøre det. For sjansen var stor for infeksjoner og sa.

Så da går jeg her og klare ikke helt å glede meg over den lille i magen... Om cysta skulle sprekke av seg selv så kan jeg jo miste min lille herlighet..... Skal på kontroll igjen rett over nyttår når jeg er 12 uker. Syns det er en evighet til. Jeg føler at cysta her blitt større.

Noen andre som har opplevd det samme?

 

 

Den kunne også hindre for normal fødsel om den ble stor nok og ikke sprakk eller trakk seg tilbake... Med min forrige fødsel hadde jeg en smertefull men fantatisk opplevelse. Har så lyst til å oppleve det igjen.

 

Tror nok ikke jeg klare å glede meg før jeg er over uke 25 om cysta forsatt er der. Da er det da en sjans for at babyen klarer seg utefor mors liv...

 

Uff..dette ble langt,men det er da mine følelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff da, det var da jammen en stor bekymring å bære!!! Vet ikke hva jeg skal si for å trøste... Håper bare at cysten slutter å vokse slik at sv.skapet ditt går bra!! Massevis med lykke til, Håper at alt ordner seg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan ikke noe om slike ting egentlig, men kusinen min fånt 2 cyster da hun var på ultralyd. Den ene ( en liten ) ble fjernet ved kikkhullsoprasjon mens hun var gravid, mens den andre måtte hun ha der gjennom svangerskapet. Hun fødte 1 mnd for tidlig. Men en frisk og rask gutt var det. =) Vet jo ikke hvor mye den vokste og slik, men det gikk jo bra så da går det nok bra for deg også. Håper du kommer på bedre tanker. Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...