2 små og en undulat Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 sendte du det tilbake i barnehagen? Gutten min på snart 2 år har vannkopper. Han fikk det på lørdag og har ikke hatt andre symptomer enn vannkopper, altså ingen feber eller dårlig allmenntilstand. Det ser ut til at det har blitt skorpe på alle vannkoppene, men det er en igjen som ser litt væskefyllt ut. Den ligger rett ovenfor tissen og har vært væskefyllt noen dager. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli skorpe på den også, virker som om det tar så lang tid med den.. Og; kan jeg sende han i barnehagen i morgen?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Gutten vår var 1,5 år da han fikk det. Var ikke særlig syk, litt feber første kvelden, men ellers i god form. Men hadde vannkopper over alt, og det klødde fælt når han skulle sove. Hadde ham vel hjemme ca en uke, til alle koppene hadde tørka ut. Hvis alle koppene har fått skorpe til i morgen tidlig (og han ikke har fått noen nye) er det vel ikke noe i veien for å sende ham i barnehagen, men så lenge han har blærer som ikke har tørket og fått skorpe er han jo fortsatt smittsom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå