Poizki Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Hei! På lørdag skal jeg til London på shoppingtur, og tenkte jeg skulle benytte anledningen til å kjøpe inn litt barneting Er 28 uker på vei på søndagen, så det begynner vel å bli på tide.. Spørsmålet er, hva skal jeg kjøpe? Hva er billigere der borte, og hva har det av stilige "greier" som vi ikke har her? Tenkte jeg skulle se etter stelleveske til vogna (Simo) for ryktene går m at barneutstyr er billigere i England..Problemet er bare at jeg ikke vet hva det heter på engelsk? Setter pris på tips her altså
SpongeBob Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Oppe ved Oxford Circus ligger mammabutikkene ganske tett, både Mamas&Papas og Mothercare holder i alle fall til der, og alle HIgh Street-butikkene der har OK mammalær og masse fint babytøy. Var i London en tur i uke 20 sist og kom hjem med masse fint:) Du kan jo kikke litt på nett før du drar, se hvem du liker og finne ut hvor de har butikker osv?De har ikke så voldsomt mye billigere ting, selv om pundet jo er morsomt lavt nå, men de har jo andre ting! Masse bra i økologisk/organic baby care, da, der er de bedre og billigere enn norske butikker. KOS DEG!
Fifrildi Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Stelleveske kan også hete diaper bag. Til deg selv anbefaler jeg en tur på Bravissimo for å få rimelige bh'er tilpasset deg. Forsøker å skyve alle vennlig i retning av den butikken.
SpongeBob Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Stemmer i på Bravissimo! (har du forresten funnet www.brastop.co.uk, Fifrildi?) Og changing eller nappy bag er mer engelsk, diapers brukes på amerikansk engelsk:)
Gjøkeredet③ Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Stelleveske heter Nappybag eller changingbag over der... Mannen og svigerfamilien "rettet" på meg når vi fikk vår sønn, for jeg kalte det diaper. Men det er visst mer amerikansk. Bleie kalles jo nappy i UK:o) Nesten litt søtt.. Hehe! Mothercare som er nevnt lenger oppe her er jo bare den ultimate barneutstyrsbutikken. Stortrives der:o) Og spart møe penger på å kjøpe vogner og bilsete der. Sparte over 1000 kroner både på Maxicosi cabriofix og Bugaboo Bee'en. Hvis du er ute etter klær og sånn, så har de masse fint på alle de store kjedene som du finner i Oxford St. Jeg syntes det er veldig gøy å gå på Primark (Skikkelig billigbutikk) Der får du 7-pack bodyer for 2 pund, pysjamaspakker for 3 pund, 10 smekker for 1 pund osv osv. Tar for helt av. Både for mor og barn. Veldig gøy! Hehe! Skal ikke over før i januar, så kjenner jeg er misnunnelig på deg. Heldigvis kommer svigermor over en tur før jul, så har sendt handleliste:o) God Tur!
Fifrildi Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Den var ukjent for meg. Takk for tips, er alltid på utkikk etter nettbutikker for undertøy siden jeg er en 70E når jeg ikke er gravid (og en imponerende 75F så langt....)
SpongeBob Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 70F ikke-gravid, 70G i uke 12... Ikke for å kuppe tråden, men Brastop har billigere BHer enn bravissimo, og er dessuten så sympatiske at de prøver å holde verdien på pakker til Norge under £20, så man unngår moms og toll:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå