Gå til innhold

Kanariøyene i Januar/februar, men HVOR??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært på Kanariøyene, og siden vi tenkte å ta ei uke der med gullungen før jeg begynner å jobbe igjen, lurte jeg på HVOR skal man dra?? Vil jo ha det varmest mulig, ikke mye vind.. Ser de fleste stedene har fine familiehotell, så det går bra uansett sted..

TIPS??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde på Cordial Mogan Playa i Puerto de Mogan. Fantastisk hotell, meget barnevennlig med flere bassenger, kunstige sandstrender rundt bassengene, lekeplasser, Spa, aktivitetsrom osv. Flere store kjøpesenter i umiddelbar nærhet. Kort spasertur ned til en utrolig nydelig liten havneby, med en deilig sandstrand og flere koselige restauranter..

Anbefales på det varmeste :o)

Skrevet

Jeg anbefaler Fuerteventura. Vi var i november på Playitas grand resort (med egen del med hotell, eget aparthotel (hvor vi bodde i 2 roms leilighet), og villaer. Veldig tilrettelagt for barnefamilier og aktive familier. Mange aktiviteter, som er gratis (alt fra golfbane, aerobics-, yogatimer, ergometersykling, minigolf, div svømmebasseng, helsestudio, etc) Alle organiserte aktiviteter har utrolig inspirerende instruktører) . Ellers er det også en flott strand i den lille byen, Las Playitas som ligger rett ved hotellet. Til nabobyen, som man må om man vil shoppe er det en ca 20 min busstur (bussen går hver halvtime fra dette stedet). Et rolig og barnevennlig sted.

Skrevet

Vi var på Gran Canaria i januar, og ble kjent med noen spanjoler som anbefalte oss sør eller sør-vest av Gran Canaria.

Der ligger det i le for vind og er visstnok varmest.

I januar hadde vi i løpet av de 3 ukene vi var der, ca 22-23 grader hver dag og 31 på de varmeste dagene. Litt vind den siste dagen da vi skulle reise hjem.

Har ingen erfaring fra de andre øyene som tilhører Kanariøyene, men spanjolene sverger visstnok til Gran Canaria i januar/februar-månedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...