Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Det er nylig blitt slutt mellom meg og samboer. Det var mitt valg,grunnet div ting. Problemet er at vi begge eier huset,jeg har vært i banken og kan overta lånet,men det kan ikke han pga for stor gjeld fra før. For å straffe meg (virker det som),så rikker han seg ikke ut i fra huset,jeg har pakket alle tingene hans og bare gleder meg til han skal gå ut døra. Jeg skal betale ham ut og alt,så han tjener jo på det,men aldri i livet om jeg og barna skal overta,for da kommer det jo en ny mann i huset etterhvert. Har vært et ganske turbulent forhold,så det har vært slutt mange ganger,men denne gangen er det nok! Hvordan skal jeg gjøre dette da?av hensyn til barna så kan jeg jo ikke hive han ut ei heller diskutere framfor dem. Tror ikke han tar det seriøst at det er slutt,siden forholdet har vært som det har vært..men jeg makter ikke mer.Vi er ikke istand til å ha et bra forhold sammen. Tenker tanken på å selge og finne meg et nytt hus.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Sett deg ned og snakk rolig med ham, nytter jo aldri å hyle og skrike til mannfolk :-p Du får forklare at det er seriøst denne gangen, og at nå går det ikke lengre! Og at det hadde vært fint gjort mot deg og barna om han ville flyttet ut! Så barna sliper alt stresset med flytting og div.. Det at dere går fra hverandre er sikkert stressende nok for dem allerede..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Vi har snakket sammen,han har vært svært ydmyk ene dagen og har lett rundt på internett etter bolig han kunne leie,har hatt greie samtaler ang det,men så kan du skjønne,dagen etter så er personligheten forandret seg,da skal han på død og liv gjør alt surt for meg og være vanskelig. Da skal han aldri rikke seg ut av huset,han sier det aldri blir slutt mellom oss,og han blir boende! Har sagt at han skal få bo her til jula er over pga hensyn til barna.De gleder seg så til jul,og det vil ikke jeg ødelegge for dem. Har ingen intr av å få noen med makt til å hente ham,håper bare han snart forstår at dette forholde er over.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Kan spørre hvordan turbulent forholdet deres har vært?Vårt har vært det i snart 6 år nå og vært slutt maaange ganger,men vil egentlig ikke mer og vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg har et barn her pog en i magen med han.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Ligg unna advokatene! De tar en fryktelig timepris for råd som absolutt ikke trenger noen juridisk ekspertise.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Han eier ikke respekt for meg.. Var utro da jeg gikk gravid med hans første barn,en stund etter tilga jeg ham for dette. Han har siden dag en i forholdet hatt kontakt med div damer på ulike plan..sms,e-mail,msn,møtt de ute på byen,vært hjemme hos de. Ligget med ei bekjent av oss når det var slutt. Div og enda mer.Dette er bare en del av det.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Finnes det fri rettshjelp for denne typen sak?Får man det som alenemor?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Det kan være sant, men jeg kjenner til personlig ett par i samme situasjon som HI. Mannen nektet å flytte ut. De fikk god hjelp av advokat og fikk begjært utkastelse tilslutt.
Lea Laus Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Jeg tror nok jeg ville svelget den kamelen og solgt. Om han nekter å gå med på det får du begjære oppløsning av sameiet og få huset tvangssolg. Det kommer dere begge til å tape penger på, men om han ikke rikker seg så er det eneste mulighet. Du kan ringe en eiendomsmegler å snakke med han om det, og så fortelle samboeren din hva som kommer til å skje om han ikke flytter/nekter å selge. Mange av tvangssalgene som ligger ute på finn.no er nettopp pga. omstendigheter som dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå