Gjest Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Fikk mld av venninna mi nå at hun hadde fått en stjernekikker. SÅ, hva er det? Er litt grønn :-)
*Lissi* Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Da blir babyen født med ansiktet vendt oppover. Ser altså i taket, istedenfor gulvet når den kommer ut. Eldste jenta mi var stjernekikker.
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 En baby som kommer ut med nesen opp. De aller fleste babyer kommer ut med bakhodet opp. Å føde en stjernekikker er vel som oftest en god del tøffere enn å føde en som ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Hvorfor er det egentlig tøffere? litt grønn på dette jeg også...har hørt at det er tøffere, men HVORFOR liksom?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har født en stjernekikker. Jm forklarte meg etterpå at stjernekikkerbarn må dreie en ekstra gang i bekkenet for at det skal komme ut, og at hodet tar mye mer plass i bekkenet når det ligger på den måten.. Derfor er det veldig vanlig at stjernekikkere må tas med vakum, tang e.l. fordi det på en måte sitter fast eller den fødende mister krefter og ikke greier å trykke ungen ut. Utdrivningsfasen er som regel lang og tung... Resten av fødselen er det ikke noe spesielt med..
Gjest Månefuglen med twins Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 En stjernekikker ser mot stjernene (i taket) Tvilling2 hos meg var stjernekikker og fødselen av ham var mye tøffere enn fødselen av søsteren som var vanlig hodefødsel.. Jeg revnet ganske brutalt med ham for å si det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå