Gjest Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Var med 7 åring i dag fordi han skulle få påfyll på trippelvaksinen, og spurte om lov til å veie og måle vesla i samme slengen siden hun blir 4 mnd til helgen. Hun hadde da strukket seg 2,5 cm og lagt på seg 210g. Synes det var litt lite? Eller skal de flate ut såpass når som de ikke er helt nye i verden lenger? Dette var jo ikke noen ordinær kontroll av henne, jeg bare målte for min egen del.
lille je Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Syns kanskje det var litt lite ja. Mi hadde lagt på seg mindre enn det sist, men da hadde hun nettopp passert 6 mnd, og helsesøster sa det var vanlig i forbindelse med oppstart med fast føde osv... Med tanke på hvor mye hun hadde strukket seg er det jo ikke mye?
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Nei, jeg synes selv det hørtes lite ut. Min yngste gutt gikk bare opp 50g (og strakk seg 2 cm) på samme alder og da fikk jeg beskjed om å starte med grøt umiddelbart og fort øke til full porsjon, så 210g er jo mye bedre enn bare 50g, men tenkte at det likevel var i minste laget?
*Lissi* Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Synes det hørtes lite ut. Er hun liten og spe da? Det viktigste er jo at de følger sin ege kurve. Sa hs noe da?
Neijasså... Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Hørtes litt lite ut, ja, men det kan jo gå litt i rykk og napp. Tror det er ca 100 gram i uka som de "ønsker" babyene skal gå opp i den alderen. Min yngste som er et par uker eldre enn din strakk seg 3 cm og gikk opp ca 800 gram på de 4 ukene mellom 3- og 4-mndkontrollen (men hun er god og rund, da...).
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Hehe... Nei heller tvert i mot. Hun var i dag 7160g og 66 cm, så hun er stor, men vekten og høyden passer sammen da, faktisk litt lett i forhold til antall cm.
...♥... Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Jenta mi la på seg 5 gram iløpet av 3 uker da hun var ca 3 mnd gammel. Helsesøsteren gjorde ikke noe annet enn å si at vi burde komme inn å veie henne uka etter. Hun har lagt på seg godt etter dette! Tror nok du kan se det litt ann, evt dra å veie henne om en uke igjen for å se om hun har gått opp mer!
MammanTilEmma❤ Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 det hørtes litt lite ut ja.. jenta mi er 3,5mnd å hun har hitil lagt på seg over 1 kg mnd.. men dette blir vel annderledes når hun blir større.. veier nå 7420gram og 63cm.
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Oi, 5g var lite ja! Hun her er veldig urolig for tiden og spiser oftere og oftere, så jeg hadde tenkt å begynne med grøt når som hun blir 4 mnd uansett, dette ble egentlig for meg bare ekstra bekreftelse på at hun trenger litt mer mat enn bare melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå