Juuuunibaby <3 Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 01:06 den 8. Desember kom lillegull til verden. Han er 3870g og 53 cm. Fødselen gikk forholdsvis bra, men han satt litt fast på slutten (38cm i hodet), så når han kom ut var han litt blå og slapp så de måtte ta han raskt avgårde for å få i gang pusten ordentlig. Det var litt ekkelt for den nybakte Mamma'en men han var heldivis ikke lenge borte. Men så i tilegg ville ikke morkaka komme ut av seg selv så to timer etter fødsel måtte jeg i narkose og ned på operasjonsstua å få den ut :/ Er det flere som har opplevd dette? Fødselshistorien kommer
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Gratulerer så mye med stor, flott gutt:) Ser fram til å lese fødselshistorien som ser ut til å inneholde litt dramatikk også... Godt at alt gikk bra til slutt:) Kos dere i tida framover!!
camilla gutt 06+gutt10 FØDT:) Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Gratulerer SÅ masse! Har ikke erfaring med det du forteller (heldigvis...) Lykke til i tiden fremover, hilsen
stasimor0603 Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Uff stakkar, håper det går bra med dere, er 1.gangs så kan ikke svare på spm ditt men vil ønske masse LYKKE TIL der og GRATULERER med lille nurket:-)
Nr3-2012 Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Åååå! Er det bare jeg fra november igjen da? Gratulerer masse med den lille gutten! =) Ble du satt i gang? Eller begynte fødselen av seg selv til slutt?? Skal på overtidskontroll i morgen og er veldig spent!! =)
hønny-bunny Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Gratulerer masse,bare hatt hinnerester som satt fast etter førstemann,som måtte fiskes ut,bare vær obs på livmorbetenelse,det fikk jeg. Men pencelin fixet det:-)
Juuuunibaby <3 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2009 Jeg skulle til overtidskontroll mandag den 7. Men i 8 tiden på morgenen begynte jeg å lure på at de skulle slippe å sette meg i gang, da riene (som jeg hadde hatt i en uke nesten av og på) var litt annerledes. Men ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme dit halv tolv. Ble satt på ctg, så skulle jeg i ultralyd. Jordmor kom inn når ctg'en nærmet seg ferdig og så at jeg hadde rier. Da fant hun ut hun skulle undersøke meg vaginalt før ultralyden. Joda, 4 cm åpning.. Så jeg spaserte derfra og inn på fødestua med en latterfull jordmor ilag med meg. "Jeg har aldri sett noen gå inn på fødestua på denne måten", sa hun sikker 5 ganger Skjønner godt du er spent. Det var jeg også... Glad jeg slapp å bli satt i gang til slutt... Men lykke til! Det går nokk bra uannsett
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Endelig ;o) Gratulerer så mye med adventsgutten din ;o) Har også bare opplevd at det var hinnerester igjen, dette var med nr.1 De kom heldigvis ut av seg selv etterhvert. Har heller aldri hørt om dette, men det tyder vel på at du hadde en sterk og god morkake da. Kos dere masse fremover. Venter spent på fødselshistorien.
2tettebabyer Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 så fint at alt gikk bra :-) Gratulerer så mye :-)
<3 Maren <3 Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Angående morkaka: Jeg har ikke opplevd dette selv, men venninnen min gjorde dette. Story: Jordmor hadde sett strengt på henne, sagt at enten må vi legge deg i narkose og ta den ut, eller så må du stålsette deg og vi tar den ut for hånd. Hun hadde 9cm åpning når hun kom inn, og skjønte ikke at fødselen hadde vært igang, så kort fødselsforløp og ikke sliten. Mulig derfor jordmor mener at hun kan tåle det. For venninnen min velger at jordmor skal ta den ut for hånd!! I følge henne selv var dette mye vondere enn selve fødselen, og hun hadde skreket som ett villdyr. Men som hun sa, hun slapp narkose og å være borte fra babyen da... Men allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå