Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Er ikke gravid, men pleier å få så god hjelp her inne når det er noe jeg lurer på så jeg prøver meg igjen nå. Luciafeiring i barnehagen. De skal kun ha 1 lucia og det blir en av førskolejentene. MEN: Er det bare lucia selv som har rødt belte eller er det alle? Vi pleide å bruke glitter, men synes det er litt finere med rødt silkebånd rundt livet. Hva med guttene?
Molait Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har aldri sett rødt belte på Lucia..ikke som liten selv eller i de 12 år jeg har hatt barn selv. Ja bruk glitter (juletrepynt) Man får og sånne i gltter med stjerrnerr på, de er søte:)) Gutta bruker enten pappa sin skjorte (faktisk litt søtt) eller så får man tak i guttedrakter. Sett på Europris til 50,- stk (både gutt og jente) og Lindex har til 100,- Vet flere har det og. Evt kan man ta et hvit laken og bare sy en enkel frakk/kjortel. Da gutten var 1,5 år sydde jeg bare i et putetrekk-hihi. Så søt at. Husk hvit høyhalsa e.l. og hvit strømpebukse/sokker. Dersom det skal medbringes lys selv er disse ganske billige på Jernia. (sånne juletrelys liksom) Gutta kan og ha sånn spiss hatt og stav med stjerne ytterst. Sett det flere steder, men mine har aldri brukt noe sånt (eller gutta som har gått sammen med mine da) Tenk at det er Lucia nr 11 for meg med egne barn alt! Hvert år har jeg styra med det der..hehe.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2009 Kjolene er klare, stjernen kjøpte jeg i sommer hehe, men vet ikke om det kommer til å bli brukt. Tror nok at det er kjekkere med lys en stjerne og ingne har vel begge deler. Lys kjøpte jeg på nille i fjor, har også luciakrone, men den blir nok ikke brukt av tulla mi i år, hun kan bruke den hjemme... Har både glitter med og uten stjerner, kanskje jeg også skal kjøpe hvite sløyfer til å ha i håret til tulla? -Ja jeg tar litt av når det er jul... og påske....og.....ja, alltid hehe
Molait Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Hvite sløyfer kan du putte på BAre ikke ta sånn "russisk hårpynt" om du skjønner hva jeg mener..hehe less is more liksom;) Er det lys i den stjerna da? For ellers er det nå "vanlig" at gutta har stjerne og jentene lys isåfall. Så om gutta kommer med stjerner og alle jentene lys så kan det jo bli "feil" for jenta di. Mange (de fleste) bhg har lys som de deler ut til barna. Ble overrasket i år da det stod de måtte ha med selv (ny bhg på minsten) Ellers er det snakk om en liten runde på morgenkvisten så det er eeeegnetlig ikke så nøye. Så lenge unga synes de er fine og det er stas så er det jo det som er poenget.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2009 Vi bare si at jeg har både gutt og jente i barnehagen og at det aldri var snakk om at tulla skulle ha stjerne. Tar med både stjerne og to lys så får vi se hva de andre ungene har. Han har nok lyst til å ha lys han også (hvis jeg får tak i pære etter at tulla brukte lysene som trommestikker og POFF, -nei mer pære hehe) Nei, det er ikke lys i stjernen. har kjøpt sløyfe til håret ja, men helt vanlig hvit "silkesløyfe" Fant noen i sølv som jeg tenkte kanskej sto i stil til glitteret, men det var ståltråd i så jeg gikk for vanlig hvite sløyfer.. Så da er det bare å komme seg i vaskekjelleren når jeg kommer hjem og sjekke at de hvite pologensrene er rene.... (Er fryktelig dårlig på å vaske klær -pleier å ta et res hver søndag, men nå ble det ikke slik denne søndagen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå