Fru HottenTott♥♥ Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Hei. Har et spm til deg. Vet du gir vesle jenta di mye melk med flaske. Så mitt spm, hvilken flaske bruker du? Hvilken flaske tok hun lettest? VI vil gjerne at vår datter skal ta litt flaske slik at far også kan bidra litt, men får henne ikke til å ta den. Og føler vi har prøvd en del, men nå gidde vi ikke gå til innkjøp av flere før vi har fått noen anbefallinger. For dumt å kjøpe en hel haug også blir dem ikke brukt. På forhånd takk.
yasmina Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Etter to flaskebarn saa svarer jeg paa denne jeg ogsaa, vaare barn har foretrukket dr. brown sine flasker, da helt de vide. Men kan jo vaere lurt aa bare kjoepe en flaske og teste
metaMORfose Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Dr. Brown har vi, og den har fungert bra. Men MAM-flasken var den første hun tok. Så har vi en drøss forskjellige, nå tar hun det hun får ))) Det viktigste er at hun forstår at det er mat i den, for sutt vil hun ikke ha. De strever jo ofte litt, disse små, med å ta flaske, men det er viktig å ikke gi opp. Så må man ha denne indre troen - og viljen - på å få det til. Jeg tror det viktigste er at melken kommer godt nok ut av tuten til å begynne med, og så må babyen lære seg å suge på flasketuten, samme som den måtte lære sugeteknikk på puppen. Så må jeg jo avslutte med å si at båndet mellom vår lille datter og far er nok enda mer knyttet fordi han har fått delta i alle situasjoner. Ville vært urettferdig om jeg skulle frata ham matesituasjonen hele det første halvåret. Ikke gi opp, og ikke vent til babyen din er veldig sulten før du prøver, da blir de utålmodige og greier ikke helt å fokusere på å ta flasken. Jeg har aldri ammet før minsta kom, og da jeg skulle ha henne til å ta flaske, så sjonglerte jeg med flaske/pupp under samme måltid, og det fungerte. La flaska på puppen og fikk i gang sugerefleksen hennes, og så tok hun flaske som ingenting. Øv, øv, øv, akkurat som da du skulle begynne å amme. (Jordmor sa til meg at de fleste øver, og at det må man også gjøre med flaske.)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 Hei.. Takk for svar.. Storebror tok flaske med en gang, og det var ikke noe problem - vi brukte masse forskjellige flasker. Men denne lille frøkna her er mere bestemt på at pupp er best, den flaska kan du jammen ha for deg selv. ) I går fant vi igjen en flasketut, etter storebror som ikke var brukt - denne tok hun som bare det. Var litt rare blikk hun sendte til sin pappa - hæ mat fra deg. ) Så får vi bare håpe at det fortsetter. Vi vil også nemlig som dere at far i huset skal få bidra og være med i matesituasjoner. Så vi får vell bare øve, øve og øve som du sier - så går nok dette også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå