Gå til innhold

Noen her med barn i barnehage som har egen assistent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det?

skal den personen da kun ta seg av det ene barnet?

Og kan man kreve at den personen følger barnet til f,eks fysioterapaut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om flere som har det å de skal kun ta seg av barnet de er ansatt på.

Om det er de eller foreldrene som tar barnet med til fysio er litt forskjellig.

Har de oppfølgning av PPT og ansvarsgruppe? De tar store deler av tilretteleggingen.

Hilsen ped leder og ressursbarn i skolen

Skrevet

Veldig mange steder kommer fysioterapeuten til barnehagen.. Om du kan kreve at assistenten tar barnet med til fysioterapeut er jeg usikker på.

Skrevet

Lillegutten vår har Down syndrom og derfor rett på assistent i bhg. På hans avdeling har de nå fått en ektra assistent stilling til hjelp for hele avdelingen, men den som tar seg av han er en som har jobbet i bhg i mange år. Hun er en utrolig flott dame med gode kvaliteter og resurser som vi har kjent i mange år. Han går til ukentlig fysikalsk behandling og basseng trening i følge med denne assistenten. Før han begynnte i bhg kom fysioterapeuten hjem til oss;-)

Skrevet

Min har krav på ni timer i uka (ADD). Dette brukes til å støtte ham i overgangssituasjoner, pluss lekegruppe for å øve på sosiale ferdigheter og styrke i førskolegruppa. Kjempefornøyd. Når det gjelder fysioterapi er ikke det aktuelt for oss, men jobber selv som barne- og ungdomsarbeider og det er vanlig om det inngår i iop-en til barnet. (individuell opplæringsplan). Spørs jo hvor mange timer assistent han har, om man vil bruke de på transport eller på noe annet matnyttig.

Skrevet

Jeg har jobbet som assistent på et barn i barnehage. Jeg hadde full dekning, og var med barnet alle timer jeg var på jobb...

Jeg fulgte dette barnet på badeing, men fysioterapauten kom til barnehagen. Dette var for og gi en bedre dagsrytme til barnet.

Det lages en iop til barnet, og når den utarbeides, vil alt dette bestemmes, og skrives ned.

Ellers er det noe som heter ip (plan). Den er rettet mot foreldre, assistent, og andre folk som deltar i barnet sitt liv. Her er det kanskje lettere og bli enige om hvem som skal gjøre hva. Siden den blir oppdatert kontinuerlig av dem som foreldre mener skal kunne gjøre det.

Om en assistent skal bruke sin tid med barnet på og gå til fysio, er et spørsmål om prioritering av tid til barnet. Visst assistent ikke har full dekning med barnet, vil det være naturlig at du selv som forelder tok barnet til fysio, slik at assistent får bruke sine dyrebare timer med barnet i barnehagen. Om assistent skal ta barnet med til fysio, går jo det utover di timene barnet ellers ville fått i barnehagen ilag med assistent...

Beklager skrivefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...