Gå til innhold

Halsbrann...hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke jeg hadde halbrann,ettersom jeg trodde halsbrann var i halsen...:) Men nå har jeg forstått at halsbrann kan også være den sviende vonde følelsen jeg har i øvre mageregion...

har prøvd LINK,men det hjelper ikke i det hele tatta.Fikk høre at gaviscon skal man ikke ta om man er gravid (det sa de på apoteket...)

hva kan jeg gjøre?det er faktisk veldig ubehagelig etter at jeg har spist middag,setter meg skikkelig ut!

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager, hva slags apotek er det du har vært på...? Jeg fikk beskjed av legen om at gaviscon er det som hovedsaklig anbefales til gravide. Og har vært innom de fleste apotek i byen å spurt 'Hva ANNET enn gaviscon kan man ta mot halsbrann når man er gravid?' (synes den smaker helt grusomt). Da har jeg fått til svar at Gaviscon primert er det man anbefaler gravide.

Jeg tar, særlig om kvelden rett før jeg legger meg, to Novaluzid, som er syrenøytraliserende, og så to skjeer flytende gaviscon, som legger seg som ett 'lokk' over mageinnholdet så det ikke renner opp i halsen når man ligger, Da slipper jeg stort sett halsbrann hele natten. På dagtid drikker jeg ett glass sjokolademelk eller noe, eller tar noen novaluzid om det blir ille.

Skrevet

spise mandler,de har olje i seg som legger seg som en hinne over mageinnholdet,hjelper synes jeg,og melk

Skrevet

Ja, du kan spise Gaviscon! Få en second opinion på at annet apotek, eller les pakningsvedlegget.

Skrevet

Gaviscon er det de anbefaler gravide! Hva er det for et tulleapotek du har vært på? :)

Jeg sverger til flytende Gaviscon...greit nok at den smaker vondt, men det er bare å svelge ned og skylle munnen godt med vann rett etterpå, så er det over i løpet av 2 sek.

Dumme meg, trodde jeg var kvitt halsbrannen her om dagen - så drakk litt fruktjuice, guuh så godt, men gjorde halsbrannen ti ganger verre, hehe.

Så det er nok bare å holde seg unna juice og klementiner frem til ETTER fødsel jah.

Pass og på hva du spiser til middag! Har mye å si. Chili/sterk mat gjør også halsbrannen verre. Og spis heller litt mindre og oftere.

Lykke til ett til!

Skrevet

Sliter med det samme, og bruker Nyco! Funker som bare det :)

Skrevet

Mandler - helt sikkert! - de tar bort syren på en naturlig måte og du får gode det gode fettet som også er bra for baby!

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å ta gaviscon. Dette skulle være det beste når man er gravid for det la seg som et lokk over magesekken (- eller noe lignende?).. Har kjøpt det i flytende form (sliter med å få ned tabletter), tar en spiseskje ved ubehag (særlig etter mye kaffe og litt sterk middagsmat) og like før sengetid. Merker enormt stor forskjell! :)

Skrevet

Uten Gaviscon eller Novaluzid hadde jeg ikke fungert i minse svangerskap!

Det var disse legen min anbefalte...

Skrevet

Tusen takk for svar fra dere alle sammen! da skal jeg gå på apoteket og kjøpe gaviscon samme hva de sier:)

Skrevet

Jøss, ja, Gaviscon er det som anbefales gravide...

Jeg har brukt det med varierende hell. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. De skal i utgangspunktet tygges, men har nesten hjulpet bedre å suge, -spesielt når jeg har våknet om natten. Mandler er basisk og skal dermed hjelpe litt, men har ikke hjulpet meg så mye.

4 puter stablet i høyden (med litt helling) og 1 til å lage "sklie" med har jeg brukt i ganske mange måneder nå. Begynner å nærme seg fødsel nå og da har jeg startet kvelden med alle disse putene og så har jeg heller tatt bort, og stablet opp igjen i løpet av natten ettersom hvor ille halsbrannen har vært. Har heller ikke drukket vann, -kun melk om natten når jeg har vært tørst. Det har ihvertfall ikke gjort det verre.

Skrevet

Prøv å sove med hodet høyt. Det hjelper iallefall meg...

Skrevet

Jeg brekker meg så veldig av flytende Gaviscon, så her går det i sjokomelk og lovehearts. Det hjelper litt iallefall. Hva man spiser igjennom dagen har også mye å si. Syre og krydder er ikke bra for meg, så taco, sterk indisk mat osv er ikke noe jeg spiser så ofte lenger :)

Skrevet

Jeg har vent meg til smaken av gaviscon pillene nå, men det smaker vondt i begynnelsen.

Når jeg har vært tom for gaviscon har jeg brukt love hearts, men da må jeg ta to om gangen for at det skal hjelpe. Men det funker det også :o)

Skrevet

Flytende Gavison!!! Det er det som hjelper, bare å venne seg på det!;)

Skrevet

Kirsebær drikkeyoghurt hjelper meg! Et glass hver kveld når og ellers når halsbrannen melder sin ankomst. Gjør underverker hos meg! :-)

(Har også flytende Gaviscon stående i skapet, men den står fortsatt uåpnet. Tok den av og til i forrige svangerskap, men var så kvalmende...) Så der kan den bare stå. Yoghurt er jo myyye bedre og like effektivt!

Skrevet

Lovehearts hjelper!!! (og de smaker også godt)

Skrevet

MANDLER!!! ...og Gavison for variasjonenes skyld....

Jeg hadde ikke overlevd uten den kombinasjonen. Blir som flere sier her, småsprø av smaken på Gavison. ( Apoteket anbefalte dette til meg).

Spis bare mandler: 3-4 stykker som du tygger meget godt før du svelger. De er suverene! Virker kanskje ikke like lenge som kjemisk krigføring, men har jo ingen begrensinger på hvor ofte de kan spises! :-)

Skrevet

jeg plages også av halsbrann periodevis, og det er UTROLIG hvor mye det hjelper med en neve mandler!

Og som nevnt over er det både næringsrikt og godt for både deg og babyen. Så jeg ville helt klart prøvd det før jeg gikk over på medisiner (som selvfølgelig er fint om ikke annet virker).

Skrevet

Legen anbefalte meg titralac, har også brukt link frem til nå men de mistet jeg effekten av. titralac derimot fungerer helt topp! tar to i slengen når jeg begynner å kjenne at det "brenner" å slipper unna ! værdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...