Gå til innhold

Hvordan er økonomien deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi dårlig økonomi etter at min jobb som selvstendig gikk nedenom og hjem, ingen krav på dagpenger

Vi har 3.2 millioner tilsammen i boliglån og studielån

Mannen får 30 000 utbetalt i mnd + 2000 i barnetrygd for to. Jeg hadde ingenting.

Nå har jeg fått ny jobb og vår felles inntjening blir økt med 25000 netto hver mnd.

Så vi går fra 32000 i mnd til 57000 netto i mnd. Jeg er så glad og har vært fattig så lenge, nå føler jeg meg rik.

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi hadde hatt bruk for at jeg jobbet 100%, men vi greier oss. Skal få betalt siste regninga på huset nå, dvs rørleggeren. Vi har en god del mindre enn dere i lån, mye over 1 mill, men vi har også betydelig mindre utbetalt da. Skal skynde meg å få nedbetalt kredittkortene våre (2 stk) og da blir det nok noe enklere når det er gjort.

Men vi kunne godt hatt hvertfall 2-3 000 kr mer utbetalt i mnd:)

Skrevet

Vi har 52000 i mnd utbetalt (jeg er student og med ekstrajobben min bidrar jeg bare med 10000). Har lån på tilsammen 3 mill (hus, bil etc).

Jeg gleder meg til jeg er ferdig utdannet! Da har vi samlet årslønn (riktignok før skatt) på en mill. Det skla bli godt! Nå lever vi stramt takket være min studenttilværelse. Kan ikke unne oss noe ekstra, har to kjipe biler, handler bare klær til barna og aldri noe luksusgreier til oss selv. Bare et par år igjen nå...:)

Skrevet

Vi har så vi klarer oss og litt til.. :) Begge jobber hardt for det da.

Men nå føler jeg at jeg ikke har penger i det hele tatt.. :s Har nemlig mistet kortet mitt, så om jeg skal handle, eller noe må jeg få penger av samboer.. Vi har halvveis felles økonomi, men merker det er litt dritt å måtte spørre han om kontanter etc.. :P Og be han huske å ta ut penger til meg.. :P Kommer meg ikke engang inn i nettbank pga at man må bruke kortet i kodebrikken. Men håper kortet er i posten om noen dager.. :) (Har ikke bank her vi bor, den er langt unna, så ta ut penger i en annen bank blir fort dyrt) Hurra for nymotens greier som kodebrikke der man _må_ ha kortet. :P

Skrevet

Finanskrisen kostet oss dyrt, mannen drev eget firma som han sitter igjen med over 1 mill i gjeld.

Har tre barn og huslån, studielån og billån på litt over 2,7 mill.

Ikke helt enkelt økonomisk.

Jeg har vikariat, å har 17 000 kr i mnd. Han har ikke hatt noen lønn på to mnd for at nav holder på å regne ut.

Skrevet

Vi har en grei økonomi, vi har ikke mer enn vi må for å si det slik. Men vi har valgt å ikke jobbe fult begge to, for vi ønsker å bruke tiden når ungene er små til å være mer hjemme med de.

Vi har utbetalt ca 36 000 i mnd pluss barnetrygd og bidrag. Huslån på 1,4mill.

Vi har ikke råd til å kjøpe hva vi vil ha, når vi vil ha ting. Jeg tok ett skippertak på vår økonomi da jeg flyttet inn hos min mann, kredittkort gjeld er slettet, ikke at det var så mye men. Vi har kartlagt store regninger som kommer, fått fast avdrag på flere regninger slik at vi betaler litt hver mnd i stede for en stor regning osv.

Så vi har penger til å kose oss litt hver mnd, vi må ikke spinke og spare på alt. Vi har klart å drenere rundt huset, pusset opp kjeller og endel rom, og endel andre ting uten å ta opp lån og måtte slite økonomisk. Så vi er igrunn veldig fornøyde, selv om jeg håper vi vinner i lotto snart.

Skrevet

God økonomi i grunnen. Ca 45 000 utbetalt til sammen i måneden (netto lønn + barnetrygd).

Boliglån + billån + studielån på til sammen i underkant av 1,4 millioner.

Så da har vi råd til å sette av penger til bufferkontoen, betale litt ekstra på lån og spare i BSU, og samtidig leve godt i hverdagen.

Kjenner litt følelsen din, vi har også levd på en inntekt + litt til ganske lenge, nå som vi begge er i full jobb har vi bedre råd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...