Gå til innhold

utrygg fødeavdeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg gir opp å være positiv når jeg får høre på radioen at fødeavdelingen der min sønn skal komme til verden når som helst nå, ikke er trygg pga. manglende kompetanse og dårlige rutiner..... Som om jeg ikke var nervøs nok fra før.

Skal på kontroll der nå klokken 10, men hva i all verden skal jeg si???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig og si at all negativ mediaomtale gjør deg usikker.

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på...

Skrevet

Jeg skal føde i Kirkenes..

Ble ikke så mye klokere av kontrollen. Personalet på avdelingen har blitt enige om at de ikke kommenterer det som har blitt sagt i media, da de ikke har noen innvirkning på det uansett. Ble henvist til sykehusdirektøren om jeg hadde spørsmål. Ser ingen nytte av å snakke med han, så får bare slå meg til ro med at fødselen mest sannsynlig blir normal, og at problemstillingene man er redd for rett og slett ikke dukker opp. Glad dette er den siste. Man kan bli nervevrak av mindre..

Skrevet

Hei Isadoramamma!

Jeg føler veldig med deg! Har sett at du hele tiden prøver å være konstruktiv og klok med tanke på fødselsangsten din! Gi deg selv lov å være litt sint og forbanna over at ting ikke fungerer... Personalet burde ta seg ekstra av deg når du lufter bekymringer.

Jeg blir selv ganske dårlig når jeg leser i Bergens Tidende om nedskjæringer på Føden i Bergen. Barsel loftet er nå stengt, personalet springer som strikk og venninnene mine reiser hjem dagen etter fødselen fordi far ikke får komme på besøk og de får ingen hjelp.

Jeg var innom på KK i går og fikk snakket med en lege. Hun var veldig hyggelig! Jeg ble lovet epidural og sprøyte mot atoniblødning. Hun tok seg god tid til meg og mannen min. Det var fint for ham også, fordi han var jo tilstede under forrige fødsel. Jeg har grått mye på hans skulder fordi jeg har gruet meg slik til ny fødsel...Nå har vi det bedre begge to.

Håper det går bra med fødselen din... Det nærmer seg jo, og snart er det hele over og du har en ny baby i armene...

Jeg håper at jeg får en grei og erfaren jordmor når jeg skal føde neste gang. Noe mer er det ikke å gjøre med den saken.

Når sykehuset varsler om nedskjæringer på fødeavdelinger er det ofte ren politikk, men fødetilbudet er nok forringet over hele landet pr i dag.

Hva skal pasientene gjøre? Snakke med direktøren??! Helt idiotisk forslag! Det er det avdelingsleder på fødeavdelingen som skal gjøre. De skal tale de fødende kvinners sak! Jeg kan i allefall si for min del at jeg er ikke en sterk pasient med overskudd til å drive noe politikk.

Vanskelig sak dette her...

Tvi tvi til deg, Isadoramamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...